دستورانی از پوشش ۸۸ درصدی برنامه شاد تحت اینترنت برای دانش آموزان استان خبر داد و گفت: ۱۲ درصد باقی مانده برنامه دروس را از تلویزیون دنبال می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه تا میانه آبان ماه ۹۹ بیش از ۸۸ درصد از دانش آموزان استان سمنان در شهرها و روستاها پوشش شبکه شاد را تحت اینترنت دارند، گفت: این دانش آموزان برنامه‌های درسی تدوین شده از طریق برنامه شاد را با پیگیری معلمان و برنامه ریزان درسی و کمک خانواده‌ها دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۲ درصد از دانش آموزان به دلایل مختلفی از جمله فقدان پوشش اینترنت از برنامه شاد محروم هستند، بیان کرد: این میزان دانش‌آموز نیز برنامه‌های درسی را از طریق تلویزیون‌هایشان در خانه دنبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل برای دانش آموزان محروم از شاد ارسال برنامه‌های درسی را نیز پیش بینی کرده است، ادامه داد: این کار با همکاری معلمان عمدتاً در روستاهای محروم استان که امکانات کم هستند، اجرا می‌شود در نتیجه سعی شده تا پوشش خوبی در این دوران در خصوص آموزش و پرورش داشته باشیم.

دستورانی با بیان اینکه فقدان پوشش اینترنت بزرگترین مشکل در خصوص برنامه شاد برای پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان استان است، گفت: دومین مشکل بعد از پوشش اینترنت نداشتن ابزار استفاده از آن شامل گوشی هوشمند و یا تبلت و… است که در این خصوص رایزنی‌هایی با خیران، وزارت آموزش و پرورش و نهادهای مختلف فعال در این حوزه صورت گرفته و اقدامات خوبی هم انجام شده است.

او با بیان اینکه در چندین مرحله شاهد توزیع تبلت در بین دانش آموزان محروم استان سمنان بوده‌ایم، گفت: سومین مشکلی که دانش آموزان با آن روبرو شده‌اند، تأیید نکردن و فقدان هویت در سیستم شاد است که در این زمینه نیز نامه نگاری و رایزنی‌هایی با وزارت خانه صورت گرفته تا مشکل این دانش آموزان نیز حل شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار