ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس از احداث اورژانس جدید با زیربنای ۳ هزار مترمربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فروزانفر ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس گفت: در قراردادی با شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس به سمت احداث اورژانس جدیدی در زیربنایی به وسعت ۳ هزار مترمربع با تامین کلیه دستگاه‌ های تخصصی بیمارستانی و بخش‌ های لازم حرکت کرده‌ایم که حدود ۱۵۰ تخت خواهد داشت.

او افزود: عملیات اجرایی آن در روز های آینده آغاز و در ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فروزانفر بیان کرد: امید است اقدامات لازم جهت تامین تجهیزات و نیروی انسانی برای این اورژانس توسط دانشگاه علوم پزشکی سرعت گیرد.


بیشتر بخوانید


ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس با اشاره به عدم موافقت برای راه اندازی بیمارستان قدیم در این شهرستان اظهار کرد: اما با پیگیری مستقیم حجت الاسلام و المسلمین نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و اخذ موافقت از وزارت بهداشت و درمان، راه‌ اندازی مجدد بیمارستان قدیم در دست بررسی و اقدام است.

بهبودی ۹۵ درصد مبتلایان به کرونا

فروزانفر گفت: از ۱۰۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان، ۹۵ درصد بهبود یافنه و ترخیص شده اند و تنها ۵ درصد از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

او با اشاره به ورود دستگاه سی تی اسکن به شهر طبس در نهم مرداد ماه امسال، بیان کرد: در همان ابتدای آبان ماه این دستگاه نصب و راه اندازی شد که تا کنون ۳۰۰ مورد سی تی اسکن نیز در بیمارستان طبس انجام شده است.

افزایش تخت های بخش مراقبت های ویژه

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس تصریح کرد: در بخش مراقب‌ های ویژه شاهد افزایش تخت های بیمارستان از ۶ عدد تخت به ۱۳ تخت بوده ایم.

او افزود: هر تخت نزدیک به ۱ میلیاد تومان هزینه داشته است.

فروزانفر با بیان اینکه مردم نباید نگران اوضاع اورژانس باشند، عنوان کرد: اورژانس بیماران تنفسی و بیماران معمولی از یکدیگر جدا است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس گفت: با توجه به کمبود پزشک اما در بخش اورژانس بیماران تنفسی و معمولی هرکدام یک پرستار مشغول به فعالیت است.

دستگاه اکسیژن ساز جدید در راه است

 او گفت: یک دستگاه اکسیژن ساز  ۴۰۰ لیتر در دقیقه با هزنیه بالغ بر ۲ میلیارد تومان تا ۲ روز دیگر به شهرستان طبس خواهد رسید و نصب خواهد شد، دستگاه کنونی ۱۳۰ لیتر در دقیقه است.

 فروزانفر با بیان اینکه با وجود دستگاه اکسیژن ساز جدید مشکل کمبود اکسیژن در بیمارستان بر طرف خواهد شد، ادامه داد: در زمان اوج شیوع بیماری کرونا روزانه ۲۰۰ عدد کپسول اکسیژن مصرف شده است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس گفت: هشدار سیستم یا آلارم کاهش اکسیژن در حد ۲ دقیقه طول می‌کشد و از میزان استاندارد کمتر نمی‌شود و همین از نظر پزشکی هرگونه فوت به دلیل کمبود یا کاهش اکسیژن را رد می‌کند.

تجویز دارو خارج از شیوه نامه های کشوری ممنوع!

او بیان کرد: دستور العمل های درمان کرونا یک طرح مصوب کشوری از سوی وزارت بهداشت است که بیمه نیز در همان چهارچوب قبول مسئولیت می‌کند.

فروزانفر با اشاره به وجود پزشکان حاذق در شهرستان طبس، اظهار کرد: گاهی برخی پزشکان خارج از دستورالعمل های  کشوری دارویی را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تجویز می‌کنند که هزینه سنگینی بر دوش مبتلایان می گذارد.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس ادامه داد: اگرچه  این تجویز بر اساس تشخیص های بین المللی و بروز باشد اما پزشکان در بیمارستان‌ ها باید براساس برنامه ابلاغی وزارت بهداشت و درمان دارو تجویز کنند.

او گفت: در بیمارستان طبس ۲ پزشک مشغول به خدمت رسانی هستند که یکی با درمان روز دنیا و دیگری با برنامه ابلاغی وزارت بهداشت، بیماران را ویزیت می‌کند؛ اما هیچ تفاوتی بین میزان مرگ و میر بیماران این دو پزشک نیست و البته هر شهروندی حق دارد پزشک معالج خود را انتخاب کند.

فروزانفر تصریح کرد: قیمت بالای دارو هایی که پزشکان بر اساس دانش روز برای بیماران مبتلا به کرونا تجویز می کنند یک مشکل کشوری است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس ادامه داد: اما بازهم حق انتخاب پزشک با بیمار است و اگر مبلغ بالاتر از سقف تعهدات بیمه شد؛ بیمار مختار است که مبلغ را شخصا بپردازد، اما مشکلی در ادامه درمان او از طریق بیمارستان ایجاد نمی شود.

او عنوان کرد: اگر پزشک معالج داروی طب سنتی را تجویز کند، بیمارستان هم نسبت به تامین آن اقدام می‌کند و اگر طب سنتی با تجویز پزشک و براساس قانون باشد؛ هیچ محدودیتی در بیمارستان طبس برای پزشک معالج و بیمار نیست.

اخذ مجوز به کار گیری ۸ نیروی پرستار

فروزانفر گفت: تاکنون حدود ۱۵ نیروی پرستار و کارشناسان کادر پزشکی برای بیمارستان طبس جذب شده است اما به دلیل درگیری برخی نیرو های بیمارستان با بیماری کرونا و استفاده از مرخصی استعلاجی با کمبود نیرو مواجه می‌شویم.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس افزود: در حالیکه مجوز بکارگیری ۸ نیرو را اخذ کرده‌ایم اما تاکنون فقط ۲ نفر اعلام آمادگی کرده اند و‌ جذب شده‌اند.

 او عنوان کرد: در صورت عدم همکاری از طرف نیرو های بومی مجبور به جذب نیروی پرستار از خارج شهرستان خواهیم بود.

فروزانفر تصریح کرد: سونوگرافی بیمارستان به دلیل آنکه پزشک متخصص آن دچار بیماری کرونا شده بود با مشکل مواجه شد که در روزهای آینده مجدد آمده خدمات دهی می‌ شود.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس اظهار کرد: در مرکز بهداشت کریت بدلیل مشکلات استانی کمبود پزشک، با مشکل مواجه شده‌ایم و از طرفی درگیری برخی پزشکان با بیماری کرونا باعث این مشکلات شده که البته در روزهای آینده حل می‌ شود.

کمبود تخت‌ های ویژه بیماران کرونایی

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس گفت:از نظر تامین تخت‌ های ویژه بیماران کرونایی کمبود داریم اما این به معنی عدم رسیدگی یا بحران تجهیزات نیست.

او ادامه داد: می‌طلبد که خیرین و بازماندگان همشهریان متوفی به موضوع تامین تجهیزات درمانی و بیمارستانی ورود و به حوزه بهداشت و درمان شهرستان طبس کمک کنند.

فروزانفر افزود: آزمایش تشخیص کرونا در طبس انجام نمی‌شود و فقط از افراد نمونه گیری می‌کنیم.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس تصریح کرد: در طبس کمبودی از نطر کیت کرونا نداریم اما از دنشگاه علوم پزشکی درخواست داریم که آزمایشات در طبس انجام شود.

پلمب ۱۳ واحدصنفی متخلف

فروزانفر بیان کرد: جهت نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده در شهرستان طبس تاکنون ۸ هزار بازید انجام شده است.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس افزود: ۲۷۰ مورد اخطاریه صادر شده که ۲۶ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۱۳ واحد های صنفی نیز پلمپ شده اند.

او تصریح کرد: شماره جهت اعلام تجمعات و یا تخطی از دستورالعمل های بهداشتی به طور خاص وجود ندارد و ۱۹۰ به عنوان یک شماره کشوری است اما مردم می‌توانند با فرمانداری تماس بگیرند.

فروزانفر گفت: شبکه بهداشت و درمان طبس در موضوع پیشگیری از شیوع کرونا نمی‌توانسته است به طور یک بعدی عمل کند و همه دستگاه‌ها باید در این موضوع وارد عمل شوند.

در موضوع نقل و انتقال کارکنان معادن، انتقاداتی داریم!

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس افزود: هر فردی که تست کرونای او مثبت شود شناسایی و به دستگاه متولی آن فرد برای اعطای مرخصی استعلاجی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: در معادن نیز این شیوه وجود دارد و البته به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در موضوع نقل و انتقال کارکنان معادن، انتقاداتی داریم و به جدیت پیگیر اجرای صحیح دستورات بهداشتی هستیم.

فروزانفر گفت: ناظران و بازرسان واحد بهداشت ،حرفه‌ای به طور منظم از معادن بازدید می‌ کنند و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی به جدیت برخورد خواهیم کرد.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس تصریح کرد: پیشنهاد کاهش نیروهای کار و افزایش سرویس‌ های حمل و نقل در حوزه معادن زغالسنگ را به ستاد کرونای شهرستان طبس ارائه کرده‌ایم و این حساسیت را تذکر داده‌ایم.

او بیان کرد: مدیران کارگاه‌ ها و معادن در صورت مثبت شدن تست کرونای نیرو های تحت امر آنها هرچه سریعتر نسبت به اعزام بیماران اقدام کنند.

فروزانفر ادامه داد: کسانی که مشکوک به کرونا هستند سعی کنند؛ خودشان برای دریافت نتیجه آزمایشات اقدام نکنند و یکی از بستگان آنها برای دریافت نتیجه مراجعه کند.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهر‌ستان طبس گفت: برای انتقال بخش زایمان بیمارستان ما هم درخواست داشته و پیگیری کرده‌ایم ولی تا تحقق این درخواست؛ تضمین می‌دهم که مشکلی از نظر بیماری کرونا وجود ندارد و بخش زایمان کاملا مجزا و پرسنل آن ارتباطی با سایر بخش‌ها ندارند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.