دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران نقش مازندران در حماسه آزادسازی و بازسازی شهر سوسنگرد را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ولی الله شیرامه دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: شهر سوسنگرد از شهر‌های خوزستان است که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و با حمله گسترده هوایی دشمن بعثی به نقاط مختلف کشور و زیر آتش قرار دادن پایگاه‌ها و مناطق مرزی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد هدف دشمن قرار گرفت.

او با بیان اینکه هدف دشمن محاصره و تصرف محور سوسنگرد اهواز بود، به کارشکنی‌های بنی‌صدر در عملیات آزادسازی اشاره کرد و افزود: بنی صدر در آخرین لحظات عملیات، مانع از اعزام تیپ و مقاومت رزمندگان در برابر دشمن بعثی شد و شهید چمران به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع در نامه پرغصه و دردی در این رابطه گفت: من اعلام جرم می‌کنم.


بیشتر بخوانید


شیرامه ادامه داد: این شهر به‌خاطر نقاط استراتژیکی که داشت بعضا مقاومت مردم و جوانان تا صبح به طول انجامید و با پیام امام خمینی (ره) که فرمودند: تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود و فرماندهی مقام معظم رهبری سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ آزاد شد.

او با اشاره به اعزام نیرو‌های مازندران در این عملیات گفت: این استان ۴۳ شهید در عملیات آزادسازی سوسنگرد تقدیم کرد که سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی از آن جمله است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران افزود: علاوه بر رشادت‌های فرزندان این استان در مقاومت در برابر دشمن بعثی و اعزام رزمندگان و همزمانی با اعزام نیرو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و همچنین مبارزه با گروهک‌های الحادی و منافقین به ویژه اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل که سبب ورود مسلحانه به شهر آمل شد با همه این درگیری‌ها ساخت و بازسازی شهر سوسنگرد را نیز به عهده گرفت.

او ادامه داد: با هدایت و حمایت آیت الله روحانی نماینده وقت حضرت امام (ره) در استان و با محوریت استانداری و دستگاه‌های اجرایی ستاد بازساری سوسنگرد توانست تا سال ۶۳ و ۶۴ شهر سوسنگرد را بازسازی کند.

شیرامه گفت: امروز هم جوانان نسل چهارم و پنجم در ادامه این راه در قالب اردو‌های جهادی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند حماسه‌سازان بازسازی سوسنگرد در ساخت خانه‌های محروم پیشتاز هستند و به لطف خدا همان فرهنگ ادامه دارد.

او به نقش تاثیرگذار آیت الله روحانی، آیت الله طبرسی، آیت الله معلمی و مجدآرا استاندار مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: در حوزه پژوهش و اسناد نیز کتاب نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد جمع آوری و تدوین شد که به عنوان یک اثر کارنامه‌ای و اسنادی بر افتخارات مردم استان برگ زرین دیگری بر کتاب این حماسه افزوده است.

دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: به این مناسبت برنامه‌هایی در استان پیش‌بینی شده است که ساخت مستند سوسنگرد، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، طراحی پوستر، گفت‎وگو با پیشکسوتان بازسازی سوسنگرد و تهیه گزارش خبری از اقدامات و برنامه‌های ویژه ۲۶ آبان از جمله آن است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.