علی خدیور، دونده دوی سرعت درباره وضعیتش برای کسب سهمیه المپیک توضیحاتی را ارائه کرد.

علی خدیور، دونده دوی سرعت در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیتش گفت: تمرینات خود را به طور مرتب پیگیری می‌کنم و روزی ۲ الی ۳ جلسه تمرین می‌کنم. من مصدومیت طولانی مدتی داشتم و به همین علت نتوانستم در مسابقات لیگ دو و میدانی شرکت کنم. البته امکانات سخت افزاری در شهر کیش، زمینه‌ای را فراهم کرده است تا تمرینات خود را در شرایط خوبی انجام بدهم و مشکلی در این باره ندارم.  

او ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای به فدراسیون دو و میدانی ارائه نکرده ام و در آینده قرار است چنین اتفاقی رخ بدهد. من از لحاظ اخلاقی، هاشم صیامی،رئیس فدراسیون دو و میدانی را قبول دارم، او فرد محترمی است. نحوه برخورد صیامی با ورزشکاران خیلی خوب است و انشاالله بتواند مشکلات ورزشکاران را برطرف کند. خیلی امید دارم که سهمیه المپیک را کسب کنم. تمریناتم تا بازی‌های آسیایی ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت. فدراسیون دو و میدانی باید مسابقاتی برای ما ورزشکاران در نظر بگیرد تا با شرکت در آن ها، آمادگی خود را ارزیابی کنیم.امیدوارم مسئولان دو و میدانی، هر معیاری را که برای اعزام ورزشکاران به اردو‌ها و مسابقات در نظر می‌گیرند، لطمه‌ای به دونده‌ای وارد نکند.  

خدیور درباره وضعیت مربی اش گفت: فردین محمد زاده، مربی ام است و یکی از بهترین مربیان دو‌های سرعت محسوب می‌شود. همه محمد زاده را می‌شناسند و میلاد سیار، محبی و شهابی جزء شاگردانش هستند و کارنامه این مربی مشخص است.  

12 شب

صیامی باید مشکلات دوندگان را حل کند 

او درباره انتظارش از صیامی، رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی گفت: صیامی باید مشکلات و گلایه‌های قبلی دوندگان را برطرف کرده و شرایط را برای ورزشکاران مهیا کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری اردو‌ها با حضور همه ورزشکاران وجود ندارد، اما برگزاری اردو‌های متمرکز یا جداگانه برای ورزشکاران امکان پذیر است. همچنین اعزام به خارج از کشور، به علت شرایط اقتصادی سخت است، اما مسئولان دو و میدانی می‌توانند اردو‌ها را در کشورمان تشکیل بدهند. باشگاه پلیمر خلیج فارس قول داده است که به من و سایر ورزشکاران کمک کند تا بتوانیم با خیال راحت تمرین کنیم.  

خدیور درباره اهدافش در دو و میدانی بیان کرد: کسب سهمیه المپیک هدف اول من است، اما اگر اتفاقی رخ بدهد و نتوانم ورودی این رقابت‌ها را کسب کنم، در آن صورت تمرکزم را معطوف به بازی‌های آسیایی می‌کنم تا در این رقابت‌ها مدال به دست آورم. من در بازی‌های قبلی آسیایی هم حضور داشتم، اما با وجود مصدومیت، مدال کسب کردم. به هر حال تجربیات زیادی به  دست آورده‌ام. انگیزه زیادی دارم و کسب مدال در بازی‌های آسیایی دور از دسترس نیست و همه تلاش خود را می‌کنم که با بهترین مدال از آسیا برگردم.  

کمک مالی فدراسیون دو و میدانی به درد ورزشکار حرفه ای نمی خورد 

دونده سرعتی کشورمان گفت: من از حقوق ماهیانه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم این حقوق به چه ورزشکارانی تعلق می‌گیرد. مبینی، سرپرست سابق فدراسیون دو و میدانی یک بار با من تماس گرفت، اما نتیجه‌ای نداشت. البته گله‌ای ندارم، چون پولی که می‌دهند به اندازه وعده‌های غذایی ورزشکاران نیست و بهتر است که این پول هم دریافت نکنیم. یک ورزشکار، محتاج کمک مالی فدراسیون دو و میدانی نیست و اگر ورزشکاری به همان مقدار پول نیاز داشته باشد، باید ورزش حرفه‌ای را کنار بگذارد، چون این پول دردی را دوا نمی‌کند.

او در پایان گفت: ورزشکاران دغدغه‌های زیادی از جمله تامین هزینه‌های مکمل‌ها و برگزاری اردو‌های خود را دارند. کمک مالی فدراسیون دو و میدانی به درد ورزشکار حرفه‌ای نمی‌خورد و شاید این پول فقط هزینه‌های رده‌های نونهالان و نوجوانان را تامین کند. به نظرم زشت است که به یک ورزشکار بزرگسال، چنین پیشنهاد مالی را بدهند.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار