فرماندار جدید شهرستان کنگاور با تشریح برنامه‌های خود برای توسعه و پیشرفت این شهرستان، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را از مهمترین اولویت‌های کاری خود اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرزاد الماسی فرماندار جدید شهرستان کنگاور گفت : با توجه به اینکه شهرستان کنگاور قطب تولید محصولات کشاورزی و دارای خاک حاصلخیز است و در تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، جو و چغندر قند در استان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است تکمیل و افتتاح سد آناهیتا می تواند در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری تحول عظیم ایجاد کند.

او گفت : سد آناهیتا هم اکنون ۷۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از طریق نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و استان در حال رایزنی هستیم که اعتبار این پروژه در سال آینده لحاظ شود که امید می‌رود با تزریق اعتبار این سد تا سال ۱۴۰۱به آبگیری برسد.

او ایجاد صنایع تبدیلی، مکانیزه نمودن اراضی کشاورزی، پیگیری جذب اعتبار جهت اتمام پروژه راه‌های مواصلاتی کنگاور به تویسرکان و کنگاور به نهاوند را از دیگر اولویت‌های کاری خود برشمرد.

الماسی به تلاش برای جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در شهرستان کنگاور گریزی زد و افزود: در حال رایزنی با یک سرمایه گذار جهت احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی و ورق‌های فولادی هستیم که تا کنون زمین آن مشخص شده و در حال مکاتبه جهت تامین مواد اولیه هستیم و در صورت راه اندازی این کارخانه در فاز نخست برای ۲۰۰نفر بصورت مستقیم و ۵۰۰نفر غیر مستقیم و در فاز دوم و سوم در صورت اجرا ۱۲۰۰ اشتغال ایجاد خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.