حکایت دختر روشن دل از دیار قائنات خراسان جنوبی که در نوجوانی چشمانش را از دست داد و حالا با تلاش، مشغول عروسک بافی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهسا مظفری دختر روشن دل و کار آفرین از دیار قائنات گفت: به دلیل بیماری مادرزادی در سن ۱۰ سالگی مجبور به تخلیه یکی از چشمانم شدم و پس از مدتی چشم دیگرم هم بینایی اش را از دست داد و دیگر نتوانستم به مدرسه معمولی بروم.

او از علاقه اش به بافتنی گفت و افزود: علاقه مادرم به بافندگی، باعث شد در سن ۷ سالگی با دومیل و قلاب شروع به بافندگی کنم و پس از دوسال کاملاً کار بافندگی و عروسک بافی را یاد بگیرم که متاسفانه در همان سال‌های شروع این فعالیت بینایی خود را از دست دادم.

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

مظفری تصریح کرد: این اتفاق پایان کار عروسک‌ بافی من نبود بلکه پس از این اتفاق با جدیت هرچه تمام‌ تر به عروسک‌ بافی مشغول شده و عروسک‌ های زیادی بافتم.

او با اشاره به این که برای همه سوال بود که یک فرد نابینا چگونه عروسک بافی می‌کند بیان کرد: با توجه به ذهنیتی که از رنگ‌ ها و ساختار بافت عروسک در زمان بینایی خود پیدا کرده بودم با لمس کردن عروسک شروع به کار کردم و با کمک گرفتن از مادرم در انتخاب رنگ‌ ها و حتی ذهنیتی که از عروسک‌ های کارتونی تلویزیون که در ذهنم داشتم عروسک‌ بافی را ادامه دادم.

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!


بیشتر بخوانید


این دختر روشندل با بیان اینکه توانایی کار کردن با گوشی موبایل و کامپیوتر را به راحتی دارد، گفت: ترم چهارم دانشگاه است و مهندسی کامپیوتر می خواند و در فضای مجازی دوستان و همکلاسی های او در امور درسی و تحصیلی خود از او سوال می پرسند و به آنها کمک می  کند.

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

مهسا دختر روشندل داستان ما از مشکلات پیش رویش می‌گوید واینکه نابینا بودن او باعث بیشتر شدن هزینه‌ های تحصیلش شده، برای تهیه جزوات درسی خود مجبور به پرداخت هزینه‌ های بالایی است علاوه بر این دستگاه ماشین بافتش خیلی قدیمی شده وگاهی اوقات مجبور است قسمتی از عروسک هایش را به سختی با دومیل و قلاب ببافد.

اینجا بود که با پادرمیانی بسیج سازندگی کور گره‌ ها باز شد و بازار فروش عروسک‌ هایی که با نخ امید بافته بود رونقی دوباره گرفت.

او از حمایت‌ ها و استقبال خوب بسیج سازندگی دست ساخته هایش و تسهیل گری برای فروش آن‌ها در فروشگاه دائمی تولیدات روستایی استان می‌ گوید.

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

گفتنی است با پیگیری بسیج سازندگی کمک اعتباری بابت تهیه دستگاه بافندگی او انجام شد و امسال در هفته دفاع مقدس توسط بسیج سازندگی به محل نمایشگاه دعوت شد و در آنجا مورد استقبال گسترده بازدید کنندگان و مسئولین قرار گرفت که این باعث کمک در روند فعالیتش شد.

دختری که با چشم دل عروسک می‌بافد!

گرچه این روشندل هنرمند توانسته با اراده قوی خیلی از سختی ها را پشت سر نهد اما برای ادامه مسیر و عرضه ی محصولاتش نیازمند حمایت مسئولان است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.