مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد گفت: صید ماهیان گرمابی در این شهرستان آغاز و تا فروردین ماه تداوم دارد.

جواد شاشانی مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: فصل صید ماهیان گرمابی از دریاچه پشت سد این شهرستان توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد آغاز شد و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در مهاباد با بیان اینکه در دریاچه پشت سد مهاباد انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زردماهی، سفید رودخانه‌ای، کپور، آمور، سیم‌برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود، افزود: ماهی‌های صید شده در بازار آبزیان مهاباد و ایستگاه صیادان در نزدیکی روستای قاضی آباد به فروش می‌رسد.

شاشانی با اشاره به اینکه در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند، اذعان کرد: در فصل کاری سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، ۲ ماه زودتر عملیات صیادی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد و اعضای این تعاونی تنها توانستند، حدود ۱۸ تن ماهی صید کنند.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد تصریح کرد: امسال به دلیل رهاسازی نشدن بچه‌ماهی در داخل سد، میزان صید ماهی از سد مهاباد بسیار کاهش یافته و در طول سال به کمتر از ۵۰ تن رسیده است در حالی که در سال‌های قبل ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن ماهی توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد برداشت می‌شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.