پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰۲ هزار تن محصول انار از پنج هزار و ۳۵۰ هکتار از باغ‌های استان سمنان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، قراییان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ایران با برداشت یک میلیون تن از ۸۲ هزار هکتار باغ انار کشور رتبه نخست تولید انار جهان را دارد گفت: استان سمنان هم در کشور از نظر میانگین برداشت در هر هکتار رتبه نخست را دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به میانگین برداشت ۲۲ تن انار از هر هکتار باغ‌های استان افزود: این رقم در برخی باغ‌های نمونه به بیش از ۶۰ تن در هکتار هم می‌رسد.

به گفته قراییان محصول انار در تمام شهرستان‌های استان سمنان کشت می‌شود، اما سمنان، درجزین، گرمسار، آرادان و ایوانکی بهترین و با کیفیت‌ترین و اقتصادی‌ترین باغ‌های انار استان را دارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: باغداران استان سمنان توانسته اند با مقابله مناسب با سرمازدگی و آفتاب سوختگی در تابستان از طریق بکارگیری روش‌های خاص به زراعی، مبارزه بیولوژیک و محلول پاشی به موقع و ریز مغذی‌ها و آبیاری قطره‌ای در برابر تهدیدات ناشی از خشکسالی و کم آبی و سرمازدگی عملکرد موفق و قابل توجهی داشته باشند.

به گفته او محصولات سالم و ممتاز صادراتی در قالب رقم‌هایی همچون انار پوست قرمز و پوست سفید درجرین و سمنان، انار محمود آباد، انارگلو باریک ایوانکی، ساوه و واندرفول از ویژگی‌های انار استان سمنان است.

انار استان سمنان صادراتی است و سالانه ۲ هزار تن محصول انار باغداران استان به کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اروپایی، کشور‌های همسایه و عربی صادر می‌شود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.