معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پیک اپیدمی در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه و مریوان می‌تواند به حد فوق بحرانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه گردش ویروس در‌جامعه بسیار بالا است و ابتلای درون خانواده‌ها به شدت افزایش یافته است و ویروس بین خانواده‌ها تبادل می‌شود.

او با ذکر این نکته که عدم مراجعه زودهنگام بیماران و رفت و آمد‌های این بیماران به مهمانی‌ها و جامعه باعث افزایش شدید اپیدمی خواهد شد، تاکید کرد: در حال حاضر اقدام سریعی که می‌تواند گردش ویروس را کم کند، مراجعه زودهنگام بیماران و شروع درمان و جداسازی بیماران و قرنطینه افراد در تماس است که باید جدی گرفته شود.

قادری با یادآوری اینکه پیک اپیدمی در شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه و مریوان می‌تواند به حد فوق بحرانی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در کمال تاسف هنوز نیز عده‌ای از افراد این بیماری را جدی نگرفته اند و استفاده از ماسک پایین و تعدد مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی هنوز زیاد است.

او اضافه کرد: در شهرستان‌های مذکور، تعداد مراکز ۱۶ ساعته و مراکز نمونه گیری افزایش یافته اند، ولی بازهم افراد بیمار، بیماری خود را باور ندارند و در حالتی مراجعه می‌کنند که بیماری بسیار شدید شده است و تعداد زیادی را آلوده کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.