عملیات عمرانی تکمیل دومین طرح آبخیزداری حوزه تل میشی شهرستان استهبان با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجاهد مهدی علیشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استهبان ،گفت: هدف از ساخت این سازه‌ها جلوگیری از هدر رفت و ذخیره سازی روان آب‌های سطحی و کاهش خسارت وقوع سیلاب به مناطق شهری و روستایی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی مناطق مختلف از جمله بخش رونیز و احیا و افزایش پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

او، با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح در پارسال،  بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده و اعتبارات اختصاص یافته طرح آبخیزداری امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

علیشاهی، مساحت تحت پوشش این حوزه را ۴ هزار و ۷۳۰ هکتار برشمرد و تصریح کرد: شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار اجرای طرح‌های آبخیزداری است  که اجرای این طرح‌ها علاوه بر تغذیه چاه‌های کشاورزی روستا‌ها موجب رونق اقتصاد کشاورزی این شهرستان نیز می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی استهبان، ادامه داد: انتظار می رود با اختصاص اعتبارات بیشتر در حوزه‌های آبخیزداری این شهرستان شاهد اجرای بیشتر طرح های زیر بنایی و نیز کاهش اثرات تخریبی بلایای طبیعی در عرصه‌های طبیعی استهبان باشیم.

 در سال ۹۸ این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با اختصاص اعتبار امسال این طرح به پایان می رسد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار