رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: دولت باید بودجه لازم برای تکمیل طرح جاده گناوه به میشان را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کند.

عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر صبح امروز در نشست بررسی وضعیت طرح جاده گناوه به میشان با تاکید بر توجه به تکمیل طرح‌‌های جاده‌ای و محور‌های مواصلاتی بیان کرد: تکمیل جاده گناوه به میشان در رونق اقتصادی استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد نقش به‌سزایی دارد.

او کاهش آلودگی زیست محیطی در مسیر‌های پرترافیک استان بوشهر، کاهش بار ترافیکی راه‌های جنوب کشور و کوتاه شدن مسیر بندر گناوه به فارس را از مزیت‌های احداث این جاده ذکر کرد و گفت: دولت باید بودجه لازم برای تکمیل این طرح را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به گلایه‌های مردم از تعطیلی طرح جاده گناوه به میشان در سال‌های گذشته اذعان کرد: مردم گلایه و توقعات به‌حقی دارند، توقف ۳ ساله احداث این جاده مشکلات و خطرات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

نماینده مردم بوشهر گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای برطرف شدن مشکلات دسترسی به برخی از روستا‌ها ۵ کیلومتر ابتدایی این جاده در بندرگناوه باید به سرعت زیرسازی و آسفالت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این نشست خواستار همکاری نمایندگان استان‌های بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد برای تخصیص بودجه برای تکمیل این طرح در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شد و عنوان کرد: برای این طرح امسال ۶ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و برآورد اولیه برای تکمیل این مسیر ۶۰۰ میلیارد تومان است.

فرزاد رستمی، طول کل این طرح را ۱۷۰ کیلومتر دانست و افزود: ۵۵ کیلومتر این طرح در حوزه عملیاتی استان بوشهر و مابقی در فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

او بیان کرد: محور گناوه به میشان چهارمین راه ارتباطی استان بوشهر به فارس است که با تکمیل آن فاصله مناطق شمالی این استان به فارس ۱۰۰ کیلومتر کمتر می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.