نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با همدلی، افراد توانمند را حمایت کنیم که ثمره آن توسعه استان خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم تجلیل از بهترین‌های صداوسیمای مرکز بوشهر در چهل سالگی انقلاب اسلامی و اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی ابتدا یاد شهید رئیسعلی دلواری و شهید شیخ ابوتراب عاشوری را که امروز سالگرد شهادت هر دو آن‌هاست گرامی داشت و سپس به بخشی ظرفیت‌های فرهنگی و شخصیت‌های تاریخی این استان اشاره کرد.

او گفت: استان بوشهر در عرصه علم و دانش اسلامی شخصیت‌هایی داشته که اگر یکی از آن‌ها در استانی دیگر وجود داشت، همایش‌ها و کتاب‌ها درباره‌اش برگزار و نوشته می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ابن نوح سیرافی را در علم حدیث و رجال، ابوسعید سیرافی، ابوزید سیرافی، سید علی نقی دشتی و محمد تقی حجت را در علوم ومعارف ادبی از سرآمدان زمان خود عنوان کرد و افزود: بوشهر تاریخ درخشانی در عرصه‌های مختلف دانش و علوم اسلامی دارد که به آن‌ها پرداخته نشده و اکنون شما خبری از کتاب الفیه دشتی ندارید یا از کتابی که محمد تقی حجت در آن بلاغت در زبان عربی را به شعر بیان کرده، اطلاعی در دسترس نیست.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با اشاره به جایگاه بوشهر در عرصه مبارزه با تهاجم بیگانه، این استان را کانون مبارزات ضد استعماری دانست و گفت: مبارزه مردم بوشهر در برابر استعمارگران قدمتی ۶۵۰ ساله دارد زمانی که پرتغالی‌ها به ریشهر حمله کردند و در ۲۰۰ سال اخیر هم مردم این دیار مقابل انگلیسی‌ها ایستادند.

افراد توانمند را حمایت کنیم/ موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

او به مراسم سوگواری مردم این استان در ماه محرم نیز اشاره کرد و آن را در محتوا و شکل درخشنده و کم نظیر خواند به طوری که اکنون در برخی استان‌ها الگو شده است.

امام جمعه بوشهر پس از بیان برخی از ظرفیت‌های اقتصادی مانند داشتن ۹۳۶ کیلومتر مرز با خلیج فارس و توانمندی‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر، همه را به همدلی برای به ثمر نشستن این ظرفیت‌ها دعوت کرد.

موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: کوچک فکر کردن و محدود کار کردن را باید کنار گذاشت و همه باید در کنار هم قرار گیرند و کار‌های بزرگی در این استان انجام دهند.

او تاکید کرد: اگر کسی در مسیر موفقیت قرار گرفت، مشوق و بال پیشرفت او باشیم و حمایتش کنیم. داشتن روحیه همراهی و تشویق باعث توسعه استان می‌شود.

افراد توانمند را حمایت کنیم/ موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گلایه از مطرح نشدن موفقیت‌های استان، بیان کرد: امروز استان بوشهر به همدلی، دست همدیگر را گرفتن و کار بزرگ انجام دادن، نیاز دارد.

نظر مردم ملاک ارزیابی برنامه‌های صداوسیمای استانی

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر نیز با اشاره به موفقیت‌های این مرکز در جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما و اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد این است که در جشنواره نظر مردم مقام به دست آوریم.

افراد توانمند را حمایت کنیم/ موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

سید حسین ناظر با اشاره به موفقیت‌های صداوسیمای مرکز بوشهر در اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: براساس رأی هیات داوران رسانه ملی از بین ۱۲۰ اثر رادیویی، تلویزیونی و خبری، مستند رادیویی «ذکر حسین (ع)» به تهیه کنندگی آرش شبانکاره از مرکز بوشهر رتبه برتر و مقام نخست هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی را به دست آورد.

او درباره موفقیت‌های این مرکز در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های رسانه ملی نیز گفت: مرکز بوشهر در این جشنواره با دریافت تندیس ویژه، جایزه و دیپلم افتخار مقام اول برنامه سازی نکوداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به دست آورد.

افراد توانمند را حمایت کنیم/ موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر با اشاره به دیگر موفقیت‌های هنرمندان بوشهری در بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز، افزود: جایزه و دیپلم افتخار بهترین مستند دفاع مقدس به «آن پنج نفر» اثر سید رضا صافی تعلق گرفت و جایزه و دیپلم افتخار بهترین موشن گرافی به اثر «آب، جنگل، زندگی» کاری از هادی جمهیری اهدا شد.

ناظر عنوان کرد: جایزه و دیپلم افتخار بهداشت و سلامت نیز به «زوانتوس» کاری از رشاد مرادی بالف و جایزه و دیپلم افتخار بهترین شعر محلی به «هل یوسا» اثر منوچهر بایندری اختصاص یافت.

افراد توانمند را حمایت کنیم/ موفقیت‌ها نادیده گرفته می‌شود

در این مراسم از برنامه‌سازانی که در این دو رویداد فرهنگی و هنری مقام کسب کرده بودند قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.