نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر به یک پارک علم و فناوری و مرکز تولید علم و محصولات دانش بنیان تبدیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: گام دوم انقلاب یک گام کاملا مبتنی بر دانش و توسعه علوم انسانی و تجربی و پایه و حرکت به سمت خودکفایی تولید و مرجعیت در عرصه محصولات دانش بنیان است.

او ادامه داد: استان بوشهر برای تحقق اندیشه های رهبر معظم انقلاب در اجرای بیانیه گام دوم و سند توسعه آماده است.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در عرصه علم و فناوری و تولید محصولات دانش بنیان نگاه و گفتمانی عمیق در استان ایجاد شده و استان بوشهر در حال تبدیل شدن به منطقه ویژه علم و فناوری است.

او تاکید کرد: استان بوشهر به منطقه ویژه علم و فناوری و تولید و ترانزیت محصول و دروازه صادرات و واردات تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: یکی از ظرفیت های اشتغال در استان کسب و کارهای اینترنتی است، و ما می توانیم با توان موجود مرکز تجارت های اینترنتی باشیم.

فعالیت ۱۲۰۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر

استاندار بوشهر نیز در این دیدار گفت: در زمان اعلام تحریم ها در حوزه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تلاش های خوبی برای تامین نیازهای علمی کشور صورت گرفته است.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر ضرورت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در بوشهر بیان کرد: دست کم ۱۲۰۰ نفر از نخبگان و کارآفرینان استان بوشهر در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت دارند.

او همچنین با اشاره به اینکه در هفته دولت به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان طرح در استان بوشهر افتتاح می‌شود، عنوان کرد: با وجود مشکلات موجود، دولت تدبیر و امید جهت‌گیری خوبی برای تکمیل طرح‌ها داشته است.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.