معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۴۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم که فروش سال گذشته آن ۹۰ هزار میلیار تومان بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سورنا ستاری در فرودگاه بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های دانش بنیان در پنج ماه امسال نیز رشد خوبی داشته اند و بحث تحریم به توسعه کسب و کار این شرکت‌ها کمک کرده است.

او ادامه داد: در حوزه بازگشت دانش آموختگان ایرانی از خارج از کشور هم، از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ نفر به کشور برگشته‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: ما قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را کاملا اجرا کرده‌ایم و اکنون ۱۴۰ نوع خدمت را به شرکت‌ها ارائه می‌دهیم.

ستاری ادامه داد: رشد قابل توجه شرکت‌های دانش بنیان را می‌توان دید و از پنج سال پیش که این حرکت شروع شده اکنون به رکورد ۴۵۰۰ شرکت رسیده ایم.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: جهت‌گیری‌ها باید از سمت فروش نفت خام و هر نوع خام فروشی در اقتصاد تغییر یابد و باید این روند را از اقتصاد خارج کنیم، زیرا فرهنگ غلطی را بر اقتصاد حاکم می‌‎کند.

ستاری گفت: اگر اقتصاد به سمت سرمایه گذاری بر نیروی انسانی برود و کیفیت نیروی انسانی در آن مطرح شود، آن وقت اقتصاد نوآور و پویا داریم.

او تصریح کرد: بوشهر استان مهمی است و زیرساخت‌های فوق العاده‌ای در حوزه نفت و گاز شیلات و گیاهان دارویی دارد و دارای نیروی انسانی تحصیل کرده پا به کار است. در یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در استان بوشهر افتاده، ولی شایسته استان نیست و به حرکتی جدید نیاز است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: پارک علم و فناوری استان بوشهر به زودی با امکانات جدید شروع به کار می‌کند.

ستاری گفت: توانمندی ها در استان بوشهر بالاست اما نیاز است که همه ما در کنار هم باشیم تا این توانمندی‌ها شکوفا شوند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های دانش بنیان، به محیط کسب و کار بین بخش خصوصی و دولتی نیاز دارد، ایجاد پارک علم و فناوری زیر ساخت به شمار می‌رود و ما باید اکوسیستم فعالیت دانش بنیان را تقویت کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: اگر چه وجود زیرساخت دولتی مانند پارک علم و فناوری لازم است اما مهمتر این است که بخش خصوصی بخواهند در این زمینه کار کنند.

انتهای پیام/ک

رویکرد خام فروشی از اقتصاد خارج شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.