برخی از اصناف شهر اراک تعطیلی از ساعت 18 را رعایت نکرده و همچنان به کسب ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا اصناف گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در شهر‌های اراک و ساوه باید از ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه کسب خود را راس ساعت ۱۸ تعطیل کنند.

برای بررسی موضوع  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بعد از ساعت ۱۸ به مرکز شهر اراک رفت، اما برخی کسبه این قانون را رعایت کرده و مغازه خود را از ساعت ۱۸ بسته بودند، اما برخی‌ها رعایت نکرده و همچنان مشغول کسب و کار بودند.

مغازه‌های بازار تاریخی شهر اراک بدون توجه به مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا به جز تعداد اندکی باز بودند و همچنان رفت و آمد مردم و خرید و فروش در این بازار ادامه داشت و در خیابان محسنی شهر اراک هم برخی از مغازه‌ها بسته و برخی بدون توجه به محدودیت‌ها باز بودند.

کسبه در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ابراز نارضایتی کردند و به این موضوع اعتراض داشتند و گفتند: اگر قرار است قانون اجرا شود باید برای همه اجرا شود و اینکه برخی مغازه‌ها باز باشند ظلم به بقیه است.

برخی کسبه‌ها هم‌ها اعتراض داشتند که چرا مغازه‌های مرکز شهر باید بسته باشد، اما مغازه‌های خارج از مرکز باز باشند و می‌گفتند قانون باید در تمام سطح شهر اجرا شود.

طبق مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در اراک و ساوه از ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود و در صورت فعالیت، پلیس اماکن می‌تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.

گروه ۳ و ۴ صنوف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالار‌های پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها است.

فهرست کسب و کار‌ها و گروه شغلی ۲ کمی گسترده‌تر است و شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی ها، آب میوه و بستنی فروشی ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی ها، اسباب بازی فروشی ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود.

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.