مجلس برای رفع شبهات مناطق آزاد، به ارس آمد

نماینده مرند و جلفا گفت: نمایندگان مجلس در رابطه با لایحه دولت برای اصلاح قوانین مالیات و ثبت سفارش مناطق آزاد، از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،معصومه پاشایی نماینده مرند و جلفا با اشاره به اینکه دیدگاه منفی ایجاد شده در اذهان نمایندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد موجب تردید در تصمیم و حمایت از این مناطق شده است گفت: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری باید از توان این مناطق برای کمک به تولید و اقتصاد ملی استفاده کنیم.

او از نگاه‌ها و تفسیر‌های مغرضانه و تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها بر علیه مناطق آزاد انتقاد کرد وافزود: مناطق آزاد چوب اجرا نشدن قانون را می‌خورند و از سوی دیگر جریان سازی‌های منفی رسانه ای، بسیاری از سرمایه گذاران این مناطق را با مشکل روبرو کرده است.

او بی توجهی و اجرا نشدن قوانین مترقی مناطق آزاد را یکی از اصلی‌ترین مشکلات مناطق آزاد دانست و اظهار داشت: در دو دهه اخیر ۳۰ درصد قانون مناطق آزاد را هم اجرا نکرده ایم؛ درحالیکه قوانین مناطق آزاد برای افزایش تولید و اشتغال و محرومیت زدایی است.

نماینده مرند و جلفا اصلاح قوانین دارای ضعف را ضروری دانست و افزود: حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در ارس برای شفافیت توان این مناطق در تولید است که امیدوارم برکات خوبی در پی داشته باشد.

پاشایی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این منطقه، اقدامات مناسبی به ویژه در حوزه تولید انجام شده است که در سال‌های اخیر روند روبه رشد خوبی داشته و موفق به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی، صنایع سنگین، صنایع تبدیلی و صنعت پوشاک شده است.

 در این نشست، عدم تخصیص متناسب سهمیه مواد پتروشیمی، مشکلات مربوط به توقف صادرات محصولات تولیدی از گمرک، عدم تامین مواد اولیه تولید پارکت لمینت از داخل کشور و موانع رفع تعهدات ارزی مواد اولیه صنایع پتروشیمی از عمده‌ترین مواردی بود که از سوی صاحبان صنایع ارس مطرح و مقرر شد اعضای کمیسیون اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از شرکت‌های فخر آذربایجان، الیاف کائولن، دیاموند شیمی، الکا آذربافت، طلا پروفیل ارس، پیشگامان دنیلی ارس، جلفاکاران، مجتمع گلخانه ارس تارلا امیر و مجتمع فولاد آذر آبادگان بازدید کردند.

منطقه آزاد ارس با ۵۶ هزار هکتار وسعت به مرکزیت جلفا در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده و با ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.