مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: ۲۰ هزار تن سیب‌زمینی از ۵۰۰ هکتار از مزارع پایاب سد سهند این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمدی  مدیر جهاد کشاورزی هشترود گفت: برداشت محصول سیب زمینی در مزارع پایاب سد سهند هشترود از اواسط مهر ماه تا اواسط آبان ماه انجام شد و مازاد محصول برداشت شده در سایر شهرستان‌های استان و کشور عرضه می‌شود.

او گفت: با توجه به تکمیل پایاب این سد در آینده‌ای نزدیک و به دنبال آن افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه، ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان ضروری است و مجموعه شهرستان و جهاد کشاورزی آماده همکاری با سرمایه گذاران در این زمینه هستند.

 امینیان فرماندار هشترود نیز بر ایجاد صنایع تبدیلی در پایاب سد سهند تاکید کرد و گفت: تکمیل چرخه تولید محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در پایاب این سد به اشتغال و رونق اقتصادی کمک می‌کند.

 امینیان افزود: فاز نخست پایاب این سد و ایستگاه‌های پمپاژ مربوطه تا پایان سال بهره برداری و برای کشت بهاره آماده خواهد شد.

او همچنین از کشاورزان خواست تا از تولید تک محصولی گندم در مزارع پایاب خودداری کنند و به کشت و تولید محصولات جدید و بروز و سودآور روی آورند.

او با بیان اینکه برای ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار پایاب فاز یک سد سهند نزدیک ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده تا برای کشت ۱۴۰۰ آماده شود افزود: پست برق ۶۳ کیلو واتی این پایاب نیز با هزینه ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال احداث خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.