مشخصات فنی خودرو دنا پلاس و سمند سورن در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،دنا پلاس با سمند سورن است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

این دو خودرو هر 2 از محصولات ایران ‌خودرو هستند که در طی این سال‌ها تغییراتی در تولید و مدل‌های آن‌ها برای جلب رضایت مشتریان رخ داده است. ما در مقاله مقایسه دنا پلاس و سمند سورن ، دو خودرو را از نظر طراحی، فنی، امکانات و دیگر جهات بررسی می‌کنیم و همچنین به تاریخ و نحوه‌ی ورود آن‌ها به بازار ایران اشاره خواهیم کرد.

معرفی دنا پلاس و سمند سورن

ابتدا در مقایسه دنا پلاس و سمند سورن به معرفی کلی به این دو خودرو می‌پردازیم؛ اولین فیس‌لیفت خودروی دنا پلاس توسط ایران ‌خودرو در پاییز 1395 معرفی شد. خودروی دنا از نظر مشتریان فاقد امکانات رفاهی مناسب بود. درنتیجه برای بهبود وضعیت آن، خودروی دنا پلاس با آپشن و امکانات رفاهی بیشتر عرضه شد. اما متاسفانه دنا پلاس هم نتوانست رضایت مشتریان را جلب کرد؛ بنابراین ایران ‌خودرو از سال 1397 برخی از آن آپشن‌ها را حذف کرد.

سمند یکی دیگر از محصولات ایران ‌خودرو است که جزء پرفروش‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین خودروهای این شرکت بوده و لقب خودروی ملی را نیز دارد.

خودروی سمند سورن هم اولین فیس‌لیفت سمند است که در سال 1386 به بازار ایران ورود کرد. ظاهر و امکانات سورن تغییر شکل یافته از سمند مدل x7 و lx است.

مقایسه طراحی دنا پلاس با سمند سورن

طراحی خارجی

از اهداف طراحی دنا پلاس این بود که کمی از سادگی محصولات ایران ‌خودرو فاصله بگیرد و به استانداردهای طراحی روز دنیا نزدیک شوند. به همین منظور تغییرات خارجی دنا پلاس را در تفاوت چراغ‌های جلو و عقب نسبت به مدل قبلی می‌توان دید. جلوپنجره دنا پلاس اسپرت شده و خطوط موربی نیز در دو سمت جانبی ماشین یعنی روی درها شکل گرفته است. اما تفاوتی در ابعاد و ماهیت اصلی وجود ندارد. در مقابل سمند سورن هم تغییرات ظاهری در چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره دارد اما هنوز هم سبک کلاسیک و استایل سمند قدیم را دارد و سبک مدرن ماشین‌های امروزی را ندارد. نکته حائز اهمیت این است که ظاهر بیرونی دنا پلاس و سمند سورن برای عموم نسبت به مدل‌های گذشته جذاب‌تر شده است.

سمند سورن

طراحی داخلی

فضای داخلی دنا پلاس تفاوت‎های چشمگیری نسبت به دنا یا ماشین‌های دیگر ایران ‌خودرو ندارد؛ حتی می‌توان گفت که طراحی داخلی دنا پلاس تکراری هم هست؛ فضای داخلی و مخصوصا ارتفاع داخلی در ردیف جلو نسبت به دنا و خودروهای رقبا کاهش یافته و تنگ است که گاهی زانو با داشبورد و فرمون درگیر می‌شود؛ اما کیفیت ساخت و متریال به کار رفته در داخل دنا پلاس بسیار مناسب است.

خودروی سمند سورن با کابینی جادار طراحی شده است؛ به‌صورتی که در حین رانندگی متوجه سواری نرم و راحت آن می‌شوید. اما در جزئیاتی مثل جعبه دنده توجه خاصی نشده و عملکرد نامناسبی هم دارد. داشبورد جدید سمند سورن در مقایسه با تولیدات داخلی، از طراحی زیبا و هماهنگ‌تری برخوردار است. داشبورد جدید در سمند سورن با نام سورن ELX عرضه شده است.

طراحی دنا پلاس و سمند سورن

مقایسه دنا پلاس با سمند سورن از نظر فنی

دو خودروی دنا پلاس و سمند سورن از لحاظ مشخصات فنی تقریبا مشابه هم هستند. هر دو دارای یک پیشرانه 4 سیلندر با نام اختصاصی EF7 هستند که همان موتور ملی است. این پیشرانه نسبت به XU7 و TU5 به‌روزتر بوده و استهلاک کمتری دارد. مصرف سوخت هر دو در هر صد کیلومتر نزدیک به 8 لیتر است که برای یک خودروی شهری کمی زیاد است. توان تولیدی سمند سورن کمی بیشتر از دنا پلاس است و سرعت این دو خودروی مطرح ایران ‌خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

سمند سورن شتاب صفر تا ۱۰۰ را در 12 ثانیه طی می‌کند که سریع‌تر از دنا پلاس است. سمند سورن از ترمزهایی قوی‌تر نسبت به سمند نیز برخوردار است. در جدول زیر هم به‌طور دقیق‌تر و خلاصه‌تر مقایسه دنا پلاس و سمند سورن را از لحاظ فنی خواهید دید.

مدل خودرو

دنا پلاس

سمند سورن

پیشرانه

۴ سیلندر

۴ سیلندر

حجم موتور

1.7 لیتر

۱۶۵۰ لیتر

حداکثر قدرت

۱۱۳ اسب بخار

115 اسب بخار

حداکثر گشتاور

۱۵۵ نیوتن بر متر

۱۵۹ نیوتن بر متر

گیربکس

5 دنده دستی

5 دنده دستی

مصرف سوخت (ترکیبی)

۷.۹ لیتر درصد کیلومتر

7.5 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر تا 100

13.5 ثانیه

۱۲ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

190 کیلومتر برساعت

فنی دنا پلاس و سمند سورن

مقایسه آپشن و امکانات رفاهی

در این بخش از ویژگی‌های رفاهی و آپشن‌های دو خودروی دنا پلاس و سمند سورن خواهیم گفت. می‌توان گفت که دنا پلاس از امکانات رفاهی مشتری‌پسندتری نسبت به سمند سورن برخوردار است. البته آپشن و امکانات دنا پلاس به تولیدات قبل از سال 1397 بازمی‌گردد چون از این سال به بعد دنا پلاس بسیاری از امکانات خود را کم کرد. این خودرو دارای سانروف، دوربین عقب و مانیتور، ایربگ جانبی، کروز کنترل و مواردی دیگری است تا دنا را لوکس‌تر جلوه دهد.

یکی از مزیت‌های خوب دنا پلاس این است که صندلی‌های جلویی قابلیت چرخش در 8 جهت به‌صورت برقی را دارند که در این رنج قیمتی یک قابلیت عالی محسوب می‌شود. سمند سورن که صندلی راننده آن برقی است دارای تنظیم گودی کمر هم است تا رانندگی را راحت‌تر کند. در جدول زیر هم به چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های مقایسه‌ دنا پلاس و سمند سورن به‌صورت کامل‌تری اشاره شده است.

تجهیزات

دنا پلاس

سمند سورن

چراغ

چراغهای عقب و جلو، مه‌شکن، چراغ هالوژنی در جلو، چراغ سوم ترمز و چراغ نقشه خوان

چراغهای عقب LED و مه‌شکن، چراغ سوم ترمز، سیستم سنسور دنده عقب و چراغ نقشه خوان

سیستمهای مولتی مدیا

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3،MP4،CD، DVD، بلوتوث، ۶ اسپیکر، USB 

سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3، ساعت دیجیتال، بلندگوهای جلو و عقب، آنتن اکتیو

آینه

آینه‌های جانبی به همراه تنظیم برقی و دارای راهنما و تاشوندگی برقی     

آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی و دارای راهنما و تاشوندگی برقی

تهویه مطبوع

کنترل اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

کنترل اتوماتیک به همراه دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

صندلی

۵ صندلی، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو ۸ حالته

    ۵ صندلی ، تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع

شیشه

بالابر تمام شیشه‌ها برقی

بالابر شیشه‌های جلو و عقب برقی

سیستم های هشدار دهنده

سیستم هشدار موانع عقب، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز

    سیستم هشدار موانع عقب، سیستم هشداردهنده هوشمند مرکزی ورود غیرمجاز

سایر امکانات 

سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم عیب‌یاب هوشمند، كروز كنترل

رادیو CD به همراه MP3 به همراه 4 بلند گو، آنتن اکتیو ، آینه چراغ‌دار روی آفتابگیر سمت شاگرد

سورن

مقایسه دنا پلاس با سمند سورن از نظر ایمنی

ایمنی هر خودرو قطعا از گزینه‌های اساسی برای طراحی و توزیع خودرو است. ایران ‌خودرو هم تلاش کرده است که یک محصول ایرانی با ایمنی متناسب طراحی و اجرا کند. اما قطعا قابل قیاس با نمونه‌های خارجی نیست. ایران‌ خودرو در بین تولیدات خود این ادعا را دارد که سمند سورن از تست‌های ایمنی موسسه IDIADA اسپانیا به خوبی پیروز شده است.

 

سمند سورن مجهز به کیسه هوا برای راننده و سرنشین، ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای با سیستم EBD و ترمز ABS است. دنا پلاس هم سیستم ترمز مشابهی با سمند سورن دارد و از لحاظ کیسه هوا مجهزتر است؛ این خودرو دارای 4 کیسه هوا برای جلو و عقب است. فهرست کامل‌تر از اطلاعات ایمنی و مقایسه دنا پلاس و سمند سورن را در جدول زیر می‌توانید ببینید.

تجهیزات

دنا پلاس

سمند سورن

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)، قفل مركزي با ريموت كنترل راديويي،

سیستم ضد سرقت ،قفل مرکزی با ریموت رادیویی،

کیسه هوا

4 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین های جلو و عقب

2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین

سیستم ترمز

ترمز ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده و ترمز عقب دیسکی

ترمز ABS و EBD، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب دیسکی

تجربه رانندگی دنا پلاس و سمند سورن

حس راحتی و تجربه رانندگی در خودرو دنا پلاس و سمند سورن به عوامل مختلفی مثل فضای کابین، قطعات فنی و فرمان و حتی شتاب خودرو بستگی دارد. بدین جهت می‌توان گفت کابین سمند سورن به دلیل بزرگ‌تر بودن تجربه خوبی را ایجاد می‌کند. سمند سورن سواری نرم و کم‌دردسری دارد. در ساخت مدل‌های دنا از پلتفرم تقویت شده سمند استفاده شده است، درنتیجه نمی‌توانیم سواری نرم و راحت دنا پلاس را هم منکر شویم. اما در سمند سورن فاصله فرمان و داشبورد با صندلی‌ها استانداردتر و راحت‌تر می‌باشد و همچنین شتاب سمند سورن کمی بیشتر از دنا پلاس است.

تجربه رانندگی دنا پلاس و سمند سورن شرایط بازار دنا پلاس و سمند سورن

برای صحبت از شرایط بازار دنا پلاس و سمند سورن از لحاظ قیمتی می‌توان گفت که تفاوت چندانی ندارند و در یک محدوده قیمتی هستند و کمی دنا پلاس قیمت بالاتری دارد. اما به لحاظ بازار و مشتری‌پسندی سمند سورن، سبک قدیمی سمند را دارد اما دنا پلاس از طراحی ظاهری به‌روزتری برخوردار است که باعث شده بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

جمع بندی بررسی مقایسه دنا پلاس و سمند سورن

تا این بخش از توضیحات به نکات مختلفی اشاره شد تا بتوانید اطلاعاتی از دو خودرو دنا پلاس و سمند سورن داشته باشید و برای شما مقایسه دنا پلاس و سمند سورن راحت‌تر باشد، اما برای جمع‌بندی به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که هر دو خودروی ملی دارای امکانات بهتری نسبت به رقبا هستند اما برای انتخاب بین این دو گزینه باید به مواردی همچون بودجه، آپشن‌ها و امکانات توجه کرد. سمند سورن خودرویی قدیمی‌تر از دنا پلاس است و سال‌های زیادی در جاده‌ها رانده شده و عملکرد خود را ثابت کرده است؛ این خودرو هنوز در بین خودروهای ملی، مطرح است. با توجه به علاقه مشتریان به ماشین‌های مدرن‌تر، از لحاظ ظاهری دنا پلاس ظاهر مدرن‌تر و به‌روزتری دارد که در سال‌های اخیر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌است. می‌توان گفت که خودروی دنا پلاس جوان‌پسندتر از سمند سورن است و سمند سورن خانوادگی‌تر و جادارتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
هردو اشغاله باید برای این دو خودرو حدود یک میلیارد پول بدی سه سال پیش همین سمندا من خریدم صفرشا سی میلیون الان دوازده برابر شده تازه اشغال تر همشده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لطفا دوستانی که سورن پلاس دارن در موردش نظر بدن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
رینگ صلیبی واقعا دیوونه کننده س
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۰:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
واقعا چ امکاناتی دارن وای اصلا منقلب شدم حتما یکی یکی از جفتشون میخرم و میدم توصنایع بتن ارمه ازش استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اینا جفتشونم یه ماشینن کل زیر بندیه یکیه چه جور میگی سواریشون با هم فرق داره دنا فقط به خاطر اون خطای بغلش میخرن وگرنه همین دنا پلاس با دنا معمولی چه فرقی داره که قبل اینکه دنا پلاس تولید بشه کسی اصلا دنا نمیخرید موتور جفتش یکیه گیربکس یکیه چه جور میگی توانشان با هم فرق دار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
مقایسه بوگاتی با لامبورگینی?
خدارو شکر هیچ وقت ماشین ایرانی نداشتم
ادم ماشین نداشت باشه بهتر از ایناس... باز ۲۰۶ بهتر حداقل یه قیافه ای داره تو اینا.... سایپایها که دیگه هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۷:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
متاسفم ایرانخودرو، اومده چراغ روجزآپشن حساب کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سمند سورن از هر ماشین ایرانی شتاب بیشتری را دارد
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۰۷:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
خیلی گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
فقط شال عوض شده,خودروی ملی!!!فرغون ملی یا قیمت خیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بابا توقع چی داریم بله این ماشین های داخلی گرون هستن ولی ماشین خارجی خریدن ارزون نیست الان محصولات کیا تو ایران بالا یک میلیارد دیگه برندهای دیگر بماند نفس تون از جای گرم در می یاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
دنا و دنا پلاس ماشین خانواده نیستن چون به اندازه کافی در کابین جا برای سرنشینان وجود ندارد و به خصوص برای افراد بلند قد مناسب نیست ایران خودرو عمدا دنا و دنا پلاس رو کوچکتر از سورن و سمند درست کرده تا بازار سمند و سورن خراب نشه
Iran (Islamic Republic of)
قوام
۰۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هر 2تاش اشغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
باید خودرو ساز های خصوصی مجوز بگیرند و خودرو تولید کنند تا بازار رقابتی شود
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۳:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
چقدر خوبند هردو ،،چون که ما دستمون به هیچکدوم نمیرسه ..اما عالی بود اگر برای هرقشر سهمیه ای درنظر گرفته میشد ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
شیطونها حالا این تبلیغ سمند سورن بود ،نه؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۲۱:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
لامبورگینی با مک لارن
والا خجالت داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
امکانات رفاهی فراوان؟؟؟؟؟خدایی زشته این مقایسه،مثل مقایسه پرایده با تیبا که ازژیان هم زشت تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مشخصات واقعی دنا پلاس را از مجلسیان بپرسید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام.فقط باید گفت مرگ بر تمام عوامل گرانی دههابرابری خودرو در دولت تدبیر و امید که اقتصاد کشور را ویران کرد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۲۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
از لحاظ فنی یکی هستند تازه سمند سورن بعضی موارد مثل شتاب و ترمز وضعیت بهتری داره تنها به خاطر شکل چراغها و بدنه دنا پلاس دویست میلیون تومان گرانتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هر دو تاش اشغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ای کاش بنز وبی ام و پورشه میتونستن استاندارد لازم برای ورود به بازار ایران رو کسب کنن حیف که نمیتونن
Germany
hadi
۱۹:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
با سلام به استحضار حضرات عالی میرساند که سورن ، سورن توربو ، دنا ، دنا پلاس و دنا پلاس توربو همگی فیس لیفت سمند میباشد ، سمند با سه موتور xu7 در دو نوع L3 و L4 و tu5 صادراتی و ef7 به بازار عرضه شد و بعد ها با تغییر ظاهری گلگیر و چراغها و کاپوت و قسمتی از نمای داخلی به سورن تبدیلش کردن و سپس با تغییر بیشتر در ظاهر یعنی دربها و کاپوت و سپر و چراغها و داشبورد و نمای داخلی به دنا تبدیلش کردن یعنی عملا واسه دنا پول میدی و سوار سمند میشی چون اتاق و سیستم تعلیق و غیره همان امکانات سمند میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هر 2تاش اشغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اووووووو!!!
چقدر متفاوت
کامل توجیه شدم چی بخرم!
فرقشونو نفهمیدم فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
هر2تاش اشغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دو تا خودروساز داریم باید بپذیریم تو صنعت خودرو توانایی مون همین هستش اینکه ماشین خارجی می بینم و پشتش نشستیم توقع چی رو داریم ما نفت داریم ولی کشورها ی شرق آسیا و اروپا هیچ منابعی ندادن جز صنعت و خلاقیت توقع کیفیت و زیبایی اوپتیما کیا بنز و بی ام و از محصولات خودمون داریم دیگه انصاف رو رعایت کنیم بضاعت صنعت خودرو سازی ما همینه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
جوان .ایرانی آرزوش شده آشغالی مثل پراید ایناکه دیگه خودروی لاکچری ها شده. و فقط 10درصد مردم شاید بتونن بخرنش. واویلا
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۸:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
در مورد حجم موتور سورن اشتباه نوشتید هزار و ششصد و پنجاه سی سی هست نه لیتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اگه اینقدر ناراضی هستین پس چرا برای خرید از سرو کوله هم بالا میرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
هردویک خودروبیخود و قیمتهای سربه فلک کشیده دارند الهی که خدا خودش خودروسازهاواین دلال‌های ازخدابیخبررابردارد
Iran (Islamic Republic of)
انسانم آرزوست
۱۶:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ماهم زمانی عمرمون توی صف نون و نفت گذشت روزی حدودا سه چهار ساعت و در آرزوی این بودیم که مثل خارجی ها نان رو بریم از سوپری محله بخریم مثل خرید رب و.. الان به اون روزها فکر می کنم حتی فکر کردنش هم عذاب آوره و بعد چندسال دیگه امیدوارم که مثل خارجی ها ماشین تمام اقساط بدن و با بهره صفر مثل اونی که توی کلیپ ها هست

امیدوارم که ما مردم به فکر مسوولین بالیاقت باشیم تا این مسایل برامون آرزو نشه و موقع رای دادن به این هم فکر بکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نسبت به ماشین های میانرده خارجی شتاب کمتر سرعت کمتر امکانات کمتر خدمات پس از فروش کمتر امنیت کمتر قیمت بیشتر مصرف بیشتر اصلا عاقلانه نیس کاش خودرو سازی ما از انحصار خارج بشه و وضع اقتصادی خوب واقعا بیشتر خرید ماشین ها به خاطر اینه که هر روز قیمت میره بالاتر جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مقایسه دوتا اشغال ...خوبه ی بارم قیمت ماشینهای خارجی رو با اینا مقایسه کنین ک چن ماهه میتونین اونجا ماشین بخرین...ولی اینجا چن ده سال طول میکشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
هردوتاشون آشغالن فقط بیخودی گرون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا! نباید به بایدن دل ببندیم!
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۵:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
داداش چه ربطی به ماشین داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
ربطش تو بیربطیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
انگار خوابید. مردم تو نون شبشون موندن ماشین یک رویای دست نیافتنی واسه ما ملت
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
با این قیمتا پرایدم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۴:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون؟!؟!؟!؟!

عجب !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عجب !
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کمترین خلاقیت و بهینه سازی ها انجام شده : ولی با افزایش قیمت نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم.
مقایسه کنید اما تمرکز کنید و توجه کنید. خرید این دو ماشین برای اکثریت غیر ممکن است. این جمله سیاسی نیست. این جمله جرم نیست. این جمله واقعیت است.
این دو ماشین در سال 87 اگر بود 24 تا 22 میلیون تومان بود.
وظیفه قوه قضائیه این نیز است که بررسی کند علت این سبک گرانی چیست؟
22 میلیون تومان کجا و 180 میلیون تومان کجا.
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
علتش معلومه چاپ زیاد پول برای حل کردن کسری بودجه و خارج کردن طلا از بانک مرکزی در نتیجه کم ارزش شدن پول تا جایی که به این وضع در اومده البته دلایل دیگه ای هم داره ولی بیشتر به این خاطر است
Iran (Islamic Republic of)
بیدا
۱۴:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مقایسه بد و بدتر. بیچاره مردمی که گیر شما افتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این ماشینا دیگه مقایسه ندارن که
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
آرزوهای جوانان ایرانی شده پراید... تازه پول خریدشو ندارن. شما دم از خرید دنا میزنید؟ بله دنا خیلی خوشگله ولی پولش خوشگلتره . متاسفم برای خودمون مخصوصا جونهامون که اسیر بازیهای الکی این خودروسازها شده اند و شده ایم. ‌
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
از باشگاه خبرنگاران بعید که دو خودروی داخلی را با هم سنجش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۶:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دو تا خودرو خارجی که بد تره حتی تو خیابونم نمی بینیم کلا حسرته
Iran (Islamic Republic of)
عوام
۱۲:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سمند که داخلش خیلی راحت تره ولی قیافش خیلی قدیمیو مستهلکه درمورد دناپلاس توربو که گرونترین ماشینشون شده واقعا وقتی داخلش نشستم تعجب کردم که چرا مردم حاضرن اینهمه پول بدن برای خریدش چون جز یک توربو چیز دیگه ای نداره که وقتی هم داخلش نشستم با قد متوسط ۱۸۳ سانت هم زانوهام هم سرم در تنگنا بود مجبور شدم صندلیرو عقبتر بکشم اما بخاطر عقبیها نشد خلاصه کل مسیرو مُچاله موندم انشالله که ماشینای جدیدشون رو خوب بسازن . باتشکراز عوامل باشگاه خبرنگاران جوان جوان بمانید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قد ۱۸۳ سانت متوسط هست؟ قول میدم تا به حال سوار دنا نشدی. وگرنه امکان نداره اینطوری بگی. دنا و سمند و سورن رو کاری ندارم آشغال هستند یا نه. ولی شما هم الکی پیام نزار عوام جان از لحاظ جادار بودن ایران خودرو کم نمیزاره... بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
درست میگه دنا از لحاظ فضای داخل کابین واقعا مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
بشین تا خودروی خوب بسازن,40سال نتونستن بسازن,400سال دگه هم نمتونن بسازن فقط مردم رو مسخره میکنن و با جان و مال ملت بازی میکنن!اگه منافع نداشتن ول کن خودروی ملی میشدن,بشین تا بسازن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
هر دوشون آشغال هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
فقط ماشین خارجی حتی دوو قدیمی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درسته وقتی اتومبیل سازهای خارجی یه خودرو جدید میسازن مهمترین تفاوتش با ورژن قبلی تغیر در موتور و گیربکس خودروست در حالی که در ایران با موتور ef7 انواع مختلف سمند ،دنا و دنا پلاس و خودرو های دیگر تولید میکنند و فقط در طراحی بدنه تفاوت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سورن نو بعد سه هفته من تو اتوبان جاگذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درسته وقتی اتومبیل سازهای خارجی یه خودرو جدید میسازن مهمترین تفاوتش با ورژن قبلی تغیر در موتور و گیربکس خودروست در حالی که در ایران با موتور ef7 انواع مختلف سمند ،دنا و دنا پلاس و خودرو های دیگر تولید میکنند و فقط در طراحی بدنه تفاوت دارند
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۱:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به نظرم اینا رگ خواب مردم را یافتند و ملت را با این شیوه فروش اغفال و سر کیسه میکنند نمی ارزند این قیمت. نخرید ارزش ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درسته وقتی اتومبیل سازهای خارجی یه خودرو جدید میسازن مهمترین تفاوتش با ورژن قبلی تغیر در موتور و گیربکس خودروست در حالی که در ایران با موتور ef7 انواع مختلف سمند ،دنا و دنا پلاس و خودرو های دیگر تولید میکنند و فقط در طراحی بدنه تفاوت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
این دوتا که در اصل یه ماشینه
البته با قیمتایی خیلی بیشتر از قیمت واقعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
درسته وقتی اتومبیل سازهای خارجی یه خودرو جدید میسازن مهمترین تفاوتش با ورژن قبلی تغیر در موتور و گیربکس خودروست در حالی که در ایران با موتور ef7 انواع مختلف سمند ،دنا و دنا پلاس و خودرو های دیگر تولید میکنند و فقط در طراحی بدنه تفاوت دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ما مجبوریم این اشغال ها رو سوارشیم
چراغ روی افتابگیر اپشن حساب میشه.بیچاره مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
ای کاش قیمت ها پایین بود همه ماشین خوب سوار می شدند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۱:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
دوتا محصول آشغال با قیمت گزاف کارخانه دیگه قیاس نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بهتره بگید مقایسه ۲ فرقون با یکدیگر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
به نظر من سورن بهتره.... اونم نه با موتور EF7با موتور XU7... ما خودمون داریم(مدل89) خیلی هم راضی هستیم... بعدشم ظاهر دنا کجاش مدرنه؟
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۰:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
خودروساز خارجی حداقل با هشت کیسه هوا بهش نمیگه آپشن ولی اینا به یه پلاستیک اضافه میگن آپشن
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۰:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کنه زورمون نمیرسه من حوالم منقضی شده نتونستم پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
اپشنت منو کشته خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یه مورد رو جا انداختین بگین و خیلی جذاب میشد و صداقت شمارم بیشتر میکرد.

بهتر بود پول این دوتا خودرو رو با دلار 30 هزار تومنی حساب میکردین و بعد یه مقایسه میکردین تا بدونیم با پول دنا یا سورن کدوم ماشینای خارجی رو میشه خرید که ملت مجبور هستن همچین پولی رو برای همچین فرغونایی بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
احسن دارن به مردم ظلم میکنن تولیدداخلی به هرقیمتی درست نیس که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یه مورد رو جا انداختین بگین و خیلی جذاب میشد و صداقت شمارم بیشتر میکرد.

بهتر بود پول این دوتا خودرو رو با دلار 30 هزار تومنی حساب میکردین و بعد یه مقایسه میکردین تا بدونیم با پول دنا یا سورن کدوم ماشینای خارجی رو میشه خرید که ملت مجبور هستن همچین پولی رو برای همچین فرغونایی بدن.
Iran (Islamic Republic of)
جلیل الرضا
۱۰:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
حیف که شرکت های خودرو سازی ایران دست یک مشت نامرده وگرنه ایران بهترین خودرو ها را میساخت مثل موشکهایی که زبانزد عام وخاصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
اره موشکی ک هواپیمای مسافر بری رو میزنه زبان زد خاص و عامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
یه گزارشم از قدرت خرید مردم و مقایسه آن با سایر کشور ها بدید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
کشتین مارو با این همه آپشن..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
بعد ۴۰ سال مونتاژ کاری اینم وضعیت خودروسازی
کره از ما عقب بود رسید به اینجا
Iran (Islamic Republic of)
جعفر مهدوی
۲۱:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
لعنت برباعث وبانی این همه گرونی ها
آخرین اخبار