معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ۸۲ راس دام در منطقه «هوان» در نوار مرزی این شهرستان توسط نیرو‌های ارتش تیپ ۱۱۶ مکانیزه هجومی قزوین کشف و ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن پیرکرمی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : قاچاقچیان قصد خارج کردن این تعداد دام سبک از کشور را داشتند که توسط نیرو‌های مستقر در مرز دستگیر شدند.

او گفت : این دام‌ها از نوع نر و پرواری هستند و قاچاقچیان قصد داشتند آن‌ها را به عراق صادر کنند که با هوشیاری نیرو‌های ارتش موفق به این کار نشدند.

باتوجه به اینکه پلاک گذاری بیشتر برای دام‌های مولد انجام می‌شود از این رو قاچاق در بحث دام‌های نر و پرواری اتفاق می‌افتد که البته طبق گفته متولیان به منظور جلوگیری از قاچاق، دام‌ها مصادره شده و برای قاچاقچیان جریمه نقدی نیز لحاظ می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمانشاه از رشد ۲۴ درصدی کشفیات دام قاچاق در هفت ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۵۷۹ راس دام و طیور از قاچاقچیان کشف شد در حالی که کشفیات مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۸۹۴ راس بود.

جلیل سلطانی ادامه داد: بیشترین دام‌های کشف شده در این مدت گوسفند ۲ هزار و ۵۴۲ راس، طیور ۹۳۳ قطعه و گاو ۱۰۱ راس بوده است.

او ارزش احشام قاچاق کشف شده را بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ار نظر ارزش ریالی نیز امسال نسبت به پارسال هشت درصد رشد داشته ایم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.