الماسی گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، افرادی که در شرایط کرونا اقدام به برگزاری مجالس عزا و عروسی کنند، با حکم قضایی بازداشت می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مسعود الماسی فرماندار کامیاران گفت: همزمان با اعمال محدودیت‌های کرونا از ادامه برگزاری ۱۵ مراسم عروسی و عزا در این شهرستان با حضور به موقع گروه‌های نظارت ستاد جلوگیری شد.

اوبا بیان اینکه سه مورد از این مراسم‌ها، عروسی و ۱۲ مورد نیز عزا بودند،گفت: این مراسم از ابتدای آبان تاکنون لغو شده و توصیه می‌شود مردم تا کنترل شیوع ویروس کرونا از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا و دورهمی خودداری کنند.

فرماندار کامیاران گفت:برگزار کنندگان این مراسم با ارشاد و راهنمایی اعضای گروه نظارت و عوامل نیروی انتظامی اقدام به متفرق کردن مهمانان خود کردند.

الماسی بیان کرد: دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و تجمات یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان است که برخی از افراد علی‌رغم توصیه‌های بهداشتی کماکان نسبت به برگزاری برخی مراسمات اقدام می‌کنند.

رییس ستاد مقابله با کرونا کامیاران افزود: به منظور جلوگیری بیشتر از برگزاری مراسم تجمعی طبق هماهنگی صورت گرفته از روز شنبه هفته جاری با دادستانی این شهرستان کسانی که در این شرایط (وضعیت بحرانی کرونایی) اقدام به برگزاری مجالس عزا و عروسی کنند، با حکم قضایی بازداشت می‌شوند.

او تاکید کرد: این تصمیم با توجه به شیوع و اوج گیری مجدد ویروس کرونا و لزوم اقدامات جدی و قاطع جهت جلوگیری از گسترش تبعات منفی آن بر سلامت و بهداشت عمومی طبق دستور دادستانی به عنوان مدعی‌العموم اتخاذ شده است.

گفتنی است؛طبق صورتجلسه ستاد استانی مدیریت کرونا، فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان از روز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت نیرو‌های اداری به صورت دورکاری و حضور سایر کارکنان در محدوده زمانی ۷:۳۰ صبح لغایت ۱۲ ظهر خواهد بود.

طبق همین مصوبه مقرر گردید، در شهرستان‌های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کامیاران و مریوان، فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از روز چهارشنبه ۱۴ آبان به مدت ۱۰ روز تا ۲۳ همین ماه محدودیت شدید اعمال شود و این محدودیت با نظر ستاد ملی یا استانی مدیریت کرونا، قابل تمدید است.

همچنین طبق اعمال محدویت‌های جدید ستاد ملی مدیریت کرونا که از روز ۲۰ آبان آغاز شده است شامل مشاغل رسته‌های شغلی ۲، سه و چهار خواهد بود که به مدت یک ماه فقط تا ساعت ۱۸ عصر مجاز به فعالیت هستند.

مشاغل گروه‌های سه و چهار نیز در این مدت همچنان دارای محدودیت بوده و تعطیل خواهند بود، اما مشاغل گروه یک باید تحت هر شرایطی به فعالیت خود ادامه دهند.

با توجه به این مصوبات فعالیت همه شعب بانک‌های استان در راستای صورتجلسه فوق العاده شورای هماهنگی بانک در ۱۸ آبان و تصویب ستاد استانی از ۲۰ تا ۲۹ آبان به مدت ۱۰ روز تعطیل خواهند بود.

در هر شعبه یک نفر از مسوولان و یکی از متصدیان امور بانکی از ساعت ۹ تا ۱۲ حضور دارند و نیرو‌های حوزه‌های ضروری و دوایر ستادی از جمله مدیریت، بازرسی، انفورماتیک و حسابداری نیز به صورت کشیک ارایه خدمت کنند.

هم اکنون ۶ شهرستان کردستان شامل سنندج، بیجار، بانه، کامیاران، مریوان و سقز در جمع ۸۹ شهرستان دارای وضعیت بحرانی از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته که در بین این مناطق وضعیت مریوان فوق بحرانی گزارش شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.