رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، گفت: پنج مجموعه خوشنویسی به موزه خط عاشورای جهرم اهدا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن نعمت الهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، بیان کرد: تعداد پنج مجموعه خوشنویسی شامل یک مجموعه دعای کمیل به خط لاتین، یک مجموعه‌ ۱۲۰ بیتی از اشعار حافظ و سه مجموعه‌ قرآنی که هر یک شامل بیش از یکصد اثر قرآنی بوده، از سوی استاد خوشنویسی علیرضا اکرمی از مازندران به موزه‌ خط عاشورای جهرم اهدا شده است.

او، با اشاره به اینکه اکرمی از اساتید مطرح خوشنویسی و استاد دانشگاه هنر مازندران است، تصریح کرد: این استاد خوشنویسی تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ اثر به موزه‌های داخلی و خارجی اهدا کرده است.

نعمت الهی، با بیان اینکه موزه‌ خط عاشورا در شهرستان جهرم در حال بهسازی و آماده سازی بوده، ادامه داد: این موزه در یک بنای قاجاری در ضلع جنوبی شهرداری جهرم، در حال مرمت و بازسازی‌ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم، با قدردانی از این استاد خوشنویسی در اهدای آثار خود به موزه خط جهرم، افزود: ‌تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر نفیس خوشنویسی به این موزه اهدا شده است.

او، اضافه کرد: شهر جهرم یک شهر غنی در زمینه فرهنگ و هنر بوده و تداوم این فرهنگ و هنر نیاز به زمینه سازی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هنرمندان است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.