نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ساخت مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در نقاط مختلف سواحل مکران محدوده این استان با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست با بانوان چابهارگفت: اشتغال بانوان سواحل مکران از جمله درخواست‌های مهم است و باید با تشکیل شرکت‌های تعاونی و عرضه مستقیم صنایع دستی محصولات تولیدی خودشان را به فروش برسانند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: جایگاه زنان در ایران اسلامی به خوبی شناخته شده و مزیت مدیرت آنان باید شناسایی شود.

او گفت: در عرصه‌های مدیریتی مسوولان باید شغل‌های متناسب با زنان را انتخاب کنند تا بتوانند در این پست و سمت واگذار شده موفق باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: زنان در پزشکی، مدیریت سیاسی و اجتماعی نقش دارند و در مسوولیت‌های مختلف بکارگیری شده‌اند و بخوبی وظایف خودشان را انجام داده‌اند.

او بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی زنان را بیشتر اذیت می‌کند و زنان سرپرست خانوار در جامعه با سختی‌هایی روبه رو هستند و حتی در برخی موارد و در بین خانواده ها مرد بیکار و زن کار می‌کند که این به روح لطیف زنانه آسیب می‌زند.

امام جمعه زاهدان اظهارداشت: در زمان جاهلیت اعراب به حقوق زنان هیچ توجهی نداشتند و دختران خوذشان را زنده به گور می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: خداوند وقتی از انسان‌ها به نیکی یاد می‌کند در کنار آنها به همسر فرعون اشاره شده که توانست ایمانش را حفظ و در دامن کفر آلوده نشود.

او بیان کرد: همیشه زنان در اسلام سربلند هستند و فراتر از جنسیت به آنان توجه که در این رابطه به حضرت مریم(س) اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و در آیات و روایات برخی از رنج‌های زنان در حد شهادت اجر و مزد دارد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: زنان در تاریخ اسلام در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، دفاعی ونظامی، پرستاری و مدیریت خانواده، علمی وفرهنگی حضور و نقش محوری داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: قشرهای فعال زنان شغل‌های متناسب را شناساسی و آسیب‌ها فهرست و به آنان پرداخته شود.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: این شهرستان ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که رهبر معظم انقلاب از آن گنج پنهان یاد می‌کنند بنابراین باید توجه جدی به رفع مشکلات و زیرساخت‌های آنان شود.

رحمدل بامری افزود: نقش نیروی انسانی بویژه بانوان در توسعه سواحل مکران بی بدیل است و ما نقش این بزرگواران را در دفاع مقدس و در طول سال‌های انقلاب را می‌ستاییم.

زهرا بادپا دهیار نوبندیان نیز در این نشست تصریح کرد: بیکاری، ازدواج در سنین پایین، بی توجهی به تحصیل زنان و نبود درآمد کافی از جمله مشکلات بانوان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار