فرماندار نیکشهر با اشاره به تنوع زیستی و محیطی و نیز غنای قابلیت‌های بی انتهای گردشگری شهرستان گفت:برای سرمایه گذاران بخش گردشگری دراین شهرستان فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

برای سرمایه گذاران بخش گردشگری در نیکشهر فرش قرمز پهن خواهد شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ضیاالحق هاشم زهی فرماندار شهرستان نیک شهر در جلسه شورای اداری که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری برگزارشد با اشاره به تنوع زیستی و محیطی و نیز غنای قابلیت‌های بی انتهای گردشگری شهرستان گفت:برای سرمایه گذاران بخش گردشگری در شهرستان نیکشهر فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

ضیاالحق هاشم زهی ضمن اینکه خواستار حمایت‌های لازم مدیران کل استانی از حوزه گردشگری شهرستان و سرمایه گذاران این بخش شد افزود: جذابیت‌های گردشگری این شهرستان بویژه در روستا‌ها، نهفته، اما بسیار شگفت انگیز و رویایی است بنابراین به همه مدیران تاکید شده است که نگاهی ویژه و حمایتی جهت سرمایه گذاری در این شهرستان داشته باشند.

او  گفت: شرایط مورفولوژیکی نیکشهر فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری در زمینه‌های گردشگری فراهم کرده است.

هاشمزهی ادامه داد: پخشایش غیر اصولی و هدفمند نواحی روستایی بدون توجه به نگاه آمایشی باعث شده مناطقی که نگاه خدمت را دارند ارائه خدمت گذاری به آن‌ها بسیار ضعیف باشد.

او  افزود: در شهرستانی که دارای تنوع زیستی، محیطی و ژئومورفولوژیکی است باید پخشایش خدمات را داشته باشد تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

هاشمزهی با بیان اینکه از ۱۱ دهستان شهرستان ۹ دهستان دارای مدارس شبانه روزی است گفت: نبود راه‌های ارتباطی مناسب و مدارس شبانه روزی باعث ترک تحصیل دانش آموزان و از بین رفتن استعداد‌ها شده است.

هاشمزهی در پایان سخنان خود گفت: اگر نتوانیم روستا‌های قطب را شناسایی کنیم قطعا نمیتوان پخشایش مناسب نیروی انسانی و خدمات را داشته باشیم.

در ادامه جلسه  ثریا  سید زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان وبلوچستان  هفته دولت هفته قدردانی و گرامیداشت شهیدان رجایی باهنر دانست و گفت : در هفته دولت سال جاری ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۳۵ میلیارد تومان آماده افتتاح و تعداد ۱۳۸ پروژه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان آماده شروع عملیات اجرایی است.

سیدزاده گفت: ارتقای شاخص‌ها باید اتفاق بیفتد ارتقای شاخص‌های توسعه و خصوصاً توسعه انسانی که من با آقای مهندس هم در این خصوص موافق هستم، اما باید هزینه‌های شاخص‌های هزینه‌های آموزش و هزینه‌های بهداشت و سرمایه فکری رو که تاثیر مثبتی درباره شاخص توسعه انسانی افزایش دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان وبلوچستان گفت: بخش صنعت باید فعال شود خطوط صنایع دستی گردشگری فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از ظرفیت انرژی‌های نو کسب و کار‌های دانش بنیان مناطق تمرکززدایی از امور که مورد تاکید برنامه‌های اصلاح نظام اداری بخش پنجم است.

او  افزود: همه مدیران باید تمرکز زدایی را برای خودشان از ستاد استان بگیرند و انجام دهند. متاسفانه به کارایی خیلی بیشتر از اثربخشی توجه کردیم.

او اظهار داشت: از برنامه راهبردی برای شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار محرومیت زدایی از منطقه بلوچستان میتوان استفاده کنیم.

انتهای پیام/ع

۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۳۵ میلیارد تومان آماده افتتاح است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار