عملیات اجرایی ۱۳۸ پروژه هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت:در هفته دولت امسال ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۳۵ میلیارد تومان افتتاح و تعداد ۱۳۸ پروژه با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

عملیات اجرایی ۱۳۸ پروژه هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ثریا سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان در شورای اداری شهرستان نیکشهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ارتقای شاخص‌های توسعه بویژه توسعه انسانی باید اتفاق بیفتد، اما باید هزینه‌های شاخص‌های آموزش، بهداشت و سرمایه فکری را که تاثیر مثبتی درباره شاخص توسعه انسانی دارند را افزایش دهیم.

او گفت: بخش صنعت و خطوط صنایع دستی گردشگری در سیستان و بلوچستان باید فعال و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی برای ایجاد اشتغال پایدار، استفاده از ظرفیت انرژی‌های نو و کسب و کار‌های دانش بنیان، تمرکززدایی از امور که مورد تاکید برنامه‌های اصلاح نظام اداریاست راه اندازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همه مدیران باید تمرکززدایی را برای خودشان از ستاد استان بگیرند و انجام دهند.

او  اظهار داشت: از برنامه راهبردی برای شناسایی پروژه‌های اولویت‌دار محرومیت زدایی از منطقه بلوچستان می‌توان استفاده کرد.

فرماندار نیکشهر نیز با تبریک هفته دولت به بیان مسائل و مشکلات این شهرستان پرداخت و افزود: شرایط خاص این منطقه فرصت خوبی را برای سرمایه گذاری در زمینه‌های گردشگری فراهم کرده است.

ضیاء الحق هاشمزهی گفت: نگاه غیر اصولی و غیر هدفمند به نواحی روستایی بدون توجه به نگاه آمایشی باعث شده مناطقی که نگاه خدمت را دارند ارائه خدمت گذاری به آن‌ها بسیار ضعیف باشد.

او  با بیان اینکه از ۱۱ دهستان نیکشهر ۹ دهستان دارای مدارس شبانه روزی است افزود: نبود راه‌های ارتباطی مناسب و مدارس شبانه روزی باعث ترک تحصیل دانش آموزان و از بین رفتن استعداد‌ها شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار