هواشناسی استان مرکزی از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هواشناسی استان مرکزی با صدور هشدار شماره ۲۶ سطح زرد از تشدید فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه ۹۹/۸/۲۱ تا جمعه ۹۹/۸/۲۳ و در پی آن رگبار باران و احتمال افزایش موقتی سرعت باد در همه مناطق استان مرکزی بویژه در نوار جنوبی خبر داد.

در طی این مدت به دلیل ویژگی رگباری بودن بارش‌ها امکان شدت گرفتن بارش‌ها در برخی از مناطق دور از انتظار نمی‌باشد و بر این اساس امکان آبگرفتگی معابر و ایجاد روان آب در معابر و مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر وجود دارد که احتیاط در تردد و آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان را می‌طلبد.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: به دلیل ورود یک سامانه بارشی به کشور تاثیر امواج ناپایدار ناشی از آن استان مرکزی طی روز‌های آتی شاهد ناپایداری‌هایی بصورت رگبار باران و وزش باد خواهد بود.

رامی افزود: بارش‌ها از فردا تشدید خواهد شد و به دلیل ویژگی بارش‌های رگباری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها در برخی از مناطق دور از انتظار نمی‌باشد. این شرایط تا روز جمعه تداوم خواهد یافت.

او ادامه داد: دمای هوا از فردا روند کاهشی خواهد یافت، اما این کاهش در دو روز ابتدایی هفته آینده محسوس‌تر خواهد بود و دمای هوا در صبح روز یکشنبه در مناطقی از استان به زیر صفر خواهد رسید.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.