هوای کلانشهر اراک در هفتمین روز متوالی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای کلانشهر اراک، امرو. ز چهارشنبه برای هفتمین روز پیاپی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

میرزائی افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه به ۱۰۸ رسیدو وضعیت هوای برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

او اضافه کرد: آلاینده اصلی هوای اراک ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون است و بالاترین شاخص آلودگی مربوط به ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه اراک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان، سکون نسبی هوا و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: با توجه به تداوم آلودگی هوا از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این ۲ عامل، انتظار است مردم از رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری کنند.

میرزائی تصریح کرد: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز بپرهیزند و رانندگان نیز دقت لازم در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها را داشته باشند.

او اضافه کرد: خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی، از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.