مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: ۱۰۰ هزار تن سیب از سطح ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات این شهرستان برداشت شد.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اعلام اینکه امسال ۱۰۰ هزار تن سیب از باغات باور این شهرستان برداشت شد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سیب تولیدی در این شهرستان که بیشتر در ۲ نوع "رد" و "گلدن" و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: ۲۰ تن محصول سیب شهرستان بصورت تازه خوری و بیش از ۸۰ تن آن در سردخانه برای ماه‌های دیگر سال و یا ارسال به شهر‌های دیگر کشور و حتی صادرات مصرف می‌شود.

کریمی اضافه کرد: سال گذشته ۱۵۰ هزار تن سیب در این شهرستان برداشت شده بود که ۱۳۰ هزار تُن در سردخانه‌ها ذخیره و ۲۰ هزار تن نیز به عنوان سیب زیردرختی وارد چرخه تولید آبمیوه و کنسانتره شده بود.

شهرستان مهاباد از لحاظ سطح باغات در جایگاه سوم آذربایجان‌غربی و بعد از شهرستان‌های ارومیه و سلماس قرار دارد و به طور میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ هکتار باغ جدید در این شهرستان جایگزین باغ‌های پیر و فرسوده می‌شود.

آذربایجان غربی که قطب اول تولید سیب در کشور محسوب می‌شود، امسال به دلیل سرمازدگی با کاهش تولید این محصول نسبت به سال‌های گذشته رو به رو شده است.

مهاباد بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.