رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : بستری شدن بیماران کووید در بیمارستان‌های استان بر اساس دستورالعمل های کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در ۹ ماهه گذشته نیرو‌های بهداشتی درمانی مجاهدانه زحمت کشیدند و بار این بیماری را که دنیا درگیر آن است را به دوش کشیده اند.

او گفت : در این مدت کادر بهداشتی درمانی شهرستان‌ها کمک شایانی در مدیریت کرونا به ما کردند و با ارئه خدمات درمانی به بیماران کووید مانع از انتقال این بیماران به مرکز استان شدند.

مرادی افزود : این بیماری یک بیماری ناشناخته است که استان و سراسر کشور را درگیر کرده است و با زحماتی که حوزه بهداشت کشیدند، در استان کرمانشاه در چند ماه گذشته وضعیت بدی نداشتیم، اما متاسفانه استان در موج سوم شیوع کرونا وضعیت خوبی ندارد.

او افزود : اما با این وجود بستری شدن بیماران کووید در بیمارستان‌های استان بر اساس دستورالعمل گروه عفونی دانشگاه انجام می‌شود که مبنای آن دستورالعمل های کشوری در این خصوص است.

مرادی ادامه داد : بیماری کرونا مشکلات فراوانی را برای دانشگاه ایجاد کرده است. با شیوع این بیماری در امر آموزش‌های پزشکی از جمله آموزش پزشکان عمومی، رزیدنت‌ها و پرستاران با مشکلات متعددی مواجه هستیم.

او افزود : کاهش درآمد‌های اختصاصی از دیگر مشکلاتی است که با شیوع کرونا گریبان گیر دانشگاه شده است و این امر موجب شده پزشکان و پرستارانی که این روز‌ها زحمات بیشتری را متحمل می‌شوند با این وجود کارانه آن‌ها کمتر از ماه‌های گذشته باشد.

مرادی گفت : در دانشگاه حدود ۱۵۰ تا۲۰۰ میلیون تومان در روز برای تهیه لباس و وسایل حفاظت شخصی پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های استان هزینه می‌شود.

او گفت : تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی تجهیرات و دارو به شرکت‌ها داریم که هنوز موفق به پرداخت آن نشده ایم.

مرادی افزود : از آغاز اپیدمی تا کنون ۲۶ میلیارد تومان جهت خریداری دستگاه اکسیژن ساز برای بیمارستان‌های استان خریداری و سه قرار داد خرید دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کووید در استان به تازگی بسته شده است.

او افزود : بیمارستان سنقروکلیایی قابلیت‌های فراوانی دارد و بخش‌هایی از استان‌های همدان و کردستان و شهرستان صحنه را پوشش می‌دهد و از نیروی متخصص در وضعیت بسیار خوبی است و ۲۸ متخصص در این بیمارستان فعالیت می‌کنند.

مرادی ادامه داد : فراهم ساختن تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و برطرف ساختن مشکلات موجود از اولویت‌های دانشگاه است.

او افزود : امکانات لازم جهت تفکیک بخش آی سی یو و سی سی یو بیمارستان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم گردد.

مرادی گفت : اجرای پروژه‌های کلینیک شهرستان سنقروکلیایی که یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود و پانسیون پزشکان این شهرستان باید با سرعت بیشتری ادامه یابد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.