رسانه‌ رژیم صهیونیستی از تصمیم ترامپ برای اعمال تحریم اساسی علیه ایران پیش از آغاز کار دولت جدید خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی از قصد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای اعمال تحریم‌های اساسی علیه ایران قبل از تحویل قدرت خبر داد.

بر این اساس دولت ترامپ با همکاریِ رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی در تلاش است تا قبل از مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت جدید تحریم‌های اساسی و گسترده‌ای علیه ایران اعمال کنند.

هدف ترامپ از این تحریم‌ها نیز مانع شدن بر سر راه «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای ملحق شدن دوباره به توافق هسته‌ای عنوان شده است.

منابع مختلف به این کانال گزارش دادند «الیون آبرامز» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، از هفته جاری تا تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن ۱۳۹۹) هر هفته از تحریم‌های جدیدی علیه ایران رونمایی خواهد کرد.

به ادعای آنان این تحریم‌ها «برنامه موشکی ایران، پشتیبانی این کشور از تروریست‌ها» را هدف قرار داده و بر «نقض حقوق بشر» از سوی این کشور نظارت خواهند کرد. این مسئله راه را برای بایدن برای بازگشت به حالت قبل از ترامپ دشوارتر خواهد کرد.

این شبکه برای استدلال قصد ترامپ و دولتش می‌نویسد: « رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی بر این عقیده‌اند که بایدن تحریم‌های دیگر را برای برقرای دیپلماسی با ایران لغو خواهد کرد. تحریم‌هایی که ترامپ اکنون بنا بگذارد فشار را بر روی ایران حفظ خواهد کرد. از طرفی بایدن نیز از پیمان بین‌المللی دور خواهد ماند.»  

یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی مطلع از این مسئله گفت: «هدف ما این است که تا تاریخ ۲۰ ژانویه تا حد امکان تحریم‌ها را افزایش دهیم و تعداد تحریم‌های بیشتری اعمال کنیم.»

تعدادی از مقام‌های عرب نیز به کانال ۱۳ گفتند: «هدف ترامپ این است که تحریم‌هایی وضع کند که بایدن توانایی لغو آن‌ها را نداشته باشد.»

در زمان انعقاد توافق هسته‌ای ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳) جو بایدن معاون رئیس جمهور وقت، «باراک اوباما» بود. اما در سال ۲۰۱۸ ترامپ به طور یک‌جانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌های غیرانسانی خود را یکی پس از دیگری علیه کشورمان اعمال کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۳۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
تازه اول"" نقطه"" بسم الله الرحمن الرحیم برای آمریکاست آنها در نقطه گیر کرده اند سنگی را که ترامپ در چاه برجام انداخته باید چندین نفر جمع شوند تا بیرون بیآورند.........
قابل توجه رجال سیاسی و تیم مذاکره کننده برجام ترامپ و بنیامین نتانیاهو تمام نقاط قوت و ضعف این قرارداد را در طول ریاست جمهوری دونالد ترامپ عریان کردند و برای ما ایرانیان عیان و شفاف شد کجای قراردادبرجام به ضررماست و کجای آن به سودماست بنابراین ما مانند ملخ یکبار جسته ایم بار دوم بدست دشمن نیفتیم........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
این دولت بیشتر از آمریکا به فکر ناراضی کردن مردم ایران و خوراندن جام زهر است
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۳۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
چه ترامپ ملعون تروریست چه جوبایدن موذی خبیث هردوتاشون از اهالی جهنم هستند و از پایه گذاران ظلم و ستمگری و بی عدالتی و تبعیضگری و تروریست و تروریست پروری و دستان خبیثشان به خون هزاران هزار مظلوم و بی گناه در سر تا سر جهان آلوده است ، جوبایدن موذی دروغگوی آب زیر کاه بزن درروی تروریست پرور پایه گذار تحریمهای ظالمانه جهانی تبعیضگر بی عدالت هم نمی تواند کشور آمریکا را از جنگهای داخلی پی در پی نجات دهد کشور آمریکا رو به فروپاشی و تجزیه و انحطاط است و به سه کشور مستقل تقسیم خواهد شد کشور آمریکای نژادپرستان جمهوری خواهان فاشیستها کشور آمریکای دمکراتها و کشور آمریکای قانون مند حقوق بشرانه عدل و عدالت بدون تبعیضگری مومنین مستضعفین رنگین پوستان از هر نژادی که در آن فقر تهی دستی و محرومیت و فساد فحشا و بی بندباری دزدی و اراذلین اوباش اشرار و حق خوران و حق کشان مظلوم کشی و شکنجه گری بی عدالتی و تبعیضگری و باند بازی و حزب و جناه بازی درآن وجود نخواهند داشت و ثروت ملیشان به صورت صحیح مابینشان تقسیم خواهد شد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
-
ali
۲۱:۰۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خوشم میاد زیر همه پستا میای نظر میدی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۱۱ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
جوبایدن موذی دروغگوی آب زیر کاه بزن درروی تروریست پرور پایه گذار تحریمهای ظالمانه جهانی تبعیضگر بی عدالت هم نمی تواند کشور آمریکا را از جنگهای داخلی پی در پی نجات دهد کشور آمریکا رو به فروپاشی و تجزیه و انحطاط است و به سه کشور مستقل تقسیم خواهد شد کشور آمریکای نژادپرستان جمهوری خواهان فاشیستها کشور آمریکای دمکراتها و کشور آمریکای قانون مند حقوق بشرانه عدل و عدالت بدون تبعیضگری مومنین مستضعفین رنگین پوستان از هر نژادی که در آن فقر تهی دستی و محرومیت و فساد فحشا و بی بندباری دزدی و اراذلین اوباش اشرار و حق خوران و حق کشان مظلوم کشی و شکنجه گری بی عدالتی و تبعیضگری و باند بازی و حزب و جناه بازی درآن وجود نخواهند داشت و ثروت ملیشان به صورت صحیح مابینشان تقسیم خواهد شد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
این دولت فاسد از بورس و طلا و ارز نوسان گیری میکند تا کسری بودجه خود را فراهم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
دولت فاسد به فکر کسب درآمد از بورس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
احسنت
آخرین اخبار