معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۵۰ راس دام سبک و حدود ۲۵۰ هزار راس دام سنگین در استان هویت گذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرامت الله کیومرثی معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، بیان کرد: از ابتدای شهریورماه تا نیمه آبان‌ماه امسال ، هویت گذاری دام‌ نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی سرعت عملی ایجاد کرد ه ایم که بتوانیم تا پایان امسال ۱۰۰ درصد دام‌های سبک و سنگین استان را هویت گذاری کنیم.

او، تصریح کرد: با این اقدام هم  موضوع حمل و نقل و قاچاق را کنترل می‌کنیم و هم فضا برای احتمال اینکه در آینده تخصیص نهاده های دام سویا و ذرت از طریق آمار واقعی دام استان انجام شود و سامانه هویت گذاری دام ملاک اصلی تخصیص نهاده ها باشد، فراهم می شود.

کیومرثی، ادامه داد: یکی از راه های پیشگیری از قاچاق دام موضوع هویت گذاری و ممنوعیت حمل دام بدون ثبت در سامانه هویت گذاری است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: براساس هماهنگی های انجام شده، با نیروی انتظامی، هرگونه تردد دام در مبادی ورودی و خروجی استان به خصوص در مبادی استان های حوزه خلیج فارس از جمله بوشهر و هرمزگان کنترل می‌شود.

او، اضافه کرد: اگر کامیون های حمل دام نامه دامپزشکی داشته و در سامانه هویت گذاری ثبت شده و شماره پلاک ثبت و مقصد آن مشخص شده باشد، می توانند از مبادی ورودی و خروجی استان عبور کنند، در غیر این صورت به عنوان حمل دام قاچاق از تردد آنان جلوگیری و دام و خودرو توقیف می‌شوند و پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار