مدیر کل امور عشایر استان فارس، گفت: پلاک کوبی ۳۱۵ هزار، راس دام سبک در استان فارس در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی، مدیر کل امور عشایر استان فارس، بیان کرد: طرح پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایر استان به منظور رصد و پایش همه بهره برداران عشایر، از طریق مجموعه اتحادیه و شرکت تعاونی عشایری با بیش از ۵۵ گروه در تمامی شهرستان‌ها در حال اجرا است.

او، تصریح کرد: طرح پلاک کوبی دام سبک عشایر استان با هدف جلوگیری از قاچاق دام و مدیریت تامین گوشت قرمز اجرا می‌شود.
 
بهرامی، با اشاره به اینکه دامداران عشایر موظف به پلاک کوبی و هویت گذاری دام قبل از کوچ هستند، ادامه داد: در صورت اجرا نکردن پلاک گذاری دام نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند که براساس قانون ادامه هر گونه خدمات به این قشر از جامعه منوط به پلاک کوبی و هویت گذاری دام عشایری است.
 
مدیر کل امور عشایر استان فارس، افزود: از جمله مزیت‌های پلاک کوبی دام اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری، کاهش تلفات و طرحی مناسب برای جفت گیری دام است.
 
او، اضافه کرد: با توجه به آغاز کوچ پاییزه و بیماری‌های دام، نقل و انتقال دام بدون پلاک گذاری ممنوع اعلام شده که از سوی نیروی انتظامی سخت گیری‌های لازم انجام می‌شود، و عشایر استان ملزم هستند در اجرای دقیق پلاک کوبی و هویت گذاری، واکسن به موقع دام با اتحادیه و شرکت‌های تعاونی همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار