۲۲۸ هزار راس دام در سیستان و بلوچستان پلاک کوبی شده اند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پلاک‌ کوبی ۲۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین از سال ۹۳ تاکنون در این استان انجام شده است.

غلام‌رضا سرگزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  از تداوم پلاک کوبی دام در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهارداشت: از آنجائی‌که دام‌های بومی سرمایه ملی کشور هستند و نقش کلیدی در بقای انسان، حفاظت محیط زیست وبهره‌مندی از تطابق پذیری با هدف تولید گوشت قرمز وشیر خام دارند طرح هویت دار کردن دام بومی جهت شناسایی، ثبت وکنترل دام‌های بومی همزمان با سطح کشور در استان نیز انجام می‌شود.

او گفت: با هدف هویت‌دار کردن دام و اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، این استان از سال ۹۳ در اجرای این طرح پیشتاز بوده و تاکنون بیش‌از ۱۵۲هزار گاو و گوساله،۴۶هزار نفر شتر و ۳۰هزار رأس گوسفند و بز هویت دار شدند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بر اساس دستور العمل اجرایی این طرح، هر گونه خرید، فروش وجابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

او ادامه داد: بر این اساس تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند و در صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدأ و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.