۱۹ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان لارستان هویت گذاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد مظفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: در شش ماهه نخست امسال طرح هویت گذاری دام در بیش از ۸ هزار راس دام سبک و سنگین این شهرستان اجرایی شده است.

او، بیان کرد: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور، اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری دام ثبت و برای دام‌های سبک و سنگین یک بارکد ملی (پلاک) ۱۵رقمی صادر و نصب می‌شود، تصریح کرد: در فرآیند تولید و توزیع پلاک‌های دامی موارد امنیتی رعایت شده است.

 مظفری با اشاره به اینکه برای بیمه کردن دام نیز باید طرح هویت گذاری دام‌ها انجام شود، تصریح کرد: بدون نصب پلاک، هرگونه جابجایی و خرید و فروش دام، قاچاق محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، ادامه داد: همه مالکان دام زنده موظف هستند با مراجعه به تعاونی دامداران لارستان نسبت به ثبت و پلاک گذاری دام‌های خود در سامانه پنجره واحد کشاورزی اقدام و تغییرات آن را به روز کنند.

مظفری، افزود: هدف از اجرایی شدن این طرح، دستیابی به آمار واقعی دام، برنامه ریزی طرح‌های اصلاح نژادی، حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام، استقرار نظام صحیح بهداشتی، افزایش سرعت ودقت در امر بیمه دام، تسهیل در توزیع نهاده ها، جلوگیری از قاچاق دام و تامین نیاز‌های صنعت دامپروری به واکسن و دارو است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار