فعالیت ۳۰۰ استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای آموزشی در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۳۰۰ استودیوی حرفه‌ای تولید محتوای آموزشی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش این استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خوشبختانه خراسان رضوی جزء استان‌های پیشرو و موفق در حوزه تولید محتوای مجازی است و اقدامات و کار‌های تولیدی بسیار خوبی در این زمینه از زمان شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و ضرورت آموزش از راه دور انجام شده است.

او افزود: حداقل ۳۰۰ مدرسه و اداره آموزش و پرورش در این استان دارای استودیو‌های حرفه‌ای هستند که کار تهیه محتوای الکترونیکی و مجازی را در زمینه دروس مختلف انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این، مدارس غیردولتی، شاهد و نمونه دولتی نیز فعالیت‌ها و اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام داده و در حال تهیه و تدوین هستند.

بیشتر بخوانید

خدابنده با اشاره به آغاز فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی استاندارد برای پخش از شبکه استانی سیما بیان کرد: به منظور جبران وقفه آموزشی حاصل از تعطیلی کلاس‌های درس حضوری دانش آموزان، برنامه‌ریزی‌های لازم در آموزش و پرورش استان برای تهیه و ضبط محتوای آموزشی استاندارد انجام شده است.

او تصریح کرد: با همکاری مشترک اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و اداره تکنولوژی آموزشی و بررسی محتوای آموزش ابتدایی در این اداره کل، فرآیند تولید و ضبط محتوای آموزشی با همراهی جمعی از بهترین معلمان استان آغاز و برنامه‌های آماده شده به زودی از سیمای استانی پخش خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در این فرآیند بر شناسایی و برنامه‌ریزی برای برطرف کردن مهم‌ترین چالش‌های درسی دانش‌آموزان تاکید شده است.

خدابنده اظهار کرد: محتوا‌های آموزشی تولید شده، نقش مکمل برنامه‌های مدرسه تلویزیونی را که از شبکه‌های سراسری در حال پخش است ایفا خواهند کرد.

او افزود: هم اکنون فعالیت معلمان خراسان رضوی در حوزه آموزش مجازی مطلوب است و مشارکت دانش‌آموزان نیز فعال است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.