با آمدن فصل برداشت زعفران در استان چهارمحال و بختیاری، تلاش چند برابری کشاورزان به همراه اعضای خانواده برای برداشت این محصول ارزشمند بخش کشاورزی در این استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کوهستانی منطقه زاگرس است که به علت داشتن شرایط آب و هوایی، رویشگاه مناسبی برای انواع مختلف گیاهان به شمار می رود.

این استان با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز و موقعیت اقلیمی مناسب از تنوع آب و هوایی منحصر به فردی برخوردار است و به لحاظ اقلیم و هواشناسی یک استان چهار فصل است و دارای آب و هوای متنوعی است.

این ویژگی موجب شده تا این استان، استعداد کشت انواع محصولات مختلف را داشته باشد و زعفران یکی از این محصولات است که در سال‌های اخیر کشت آن در استان، نتایج بسیار خوبی در اختیار محققان و کشت‌کاران قرار داده است.

زعفران یکی از محصولاتی است که در همه نقاط چهار محال و بختیاری کشت می شود و یکی از مرغوبترین زعفران های کشور به شمار می آید.

اگرچه مدت زمان بسیاری نیست که کشت زعفران در این استان مطرح شده است اما مزارع بسیاری توسط کشاورزان به کشت زعفران اختصاص یافته و هر سال به میزان کشت افزوده می شود.

هم اکنون برداشت زعفران در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و کشاورزان به همراه اعضای خانواده، بامداد هر روز به مزارع کشاورزی می روند و اقدام به برداشت زعفران می کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار