۶۰ کیلوگرم طلای سرخ از مزارع زعفران شهرستان فارسان برداشت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم کوچکی مدیر جهاد کشاورزی فارسان گفت: برداشت طلای سرخ از سطح ۴۸ هکتار از مزارع زعفران این شهرستان انجام شد.

او افزود: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در بخش مرکزی فارسان است و از ۴۸ هکتار کشت شده، ۳۲ هکتار آن بارور و ۱۶ هکتار آن غیر بارور است.


بیشتر بخوانید


کوچکی اضافه کرد: ۶۰ کیلوگرم طلای سرخ از مزارع زعفران شهرستان فارسان برداشت شد.

او ادامه داد: متوسط عملکرد زعفران در شهرستان فارسان در هر هکتار بین دو تا سه کیلو گرم زعفران خشک است.

کوچکی به استقبال کشاورزان از کشت زعفران در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت جهاد کشاورزی از کشت گیاهان دارویی و کم آب بر بخصوص زعفران همچنین ارزش اقتصادی و سود آوری بالای این محصول، کشت این زعفران در شهرستان فارسان در حال توسعه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۹
طرح آبرسانی بن -بروجن اشتباه وظلم در حق مردم کوهرنگ و بخشی از لاران(سودجان،مرغملک،هارونی و...) است.بروجن که در حوضه آبریز زاینده رود نیست ،بیشتر مردمش از اردل و لردگان است، خوب از اونجا بهش آب بدید،چرا اشتباه اصفهان را مرتکب میشید و اصرار دارید .این آب حق مردم کوهرنگ ولاران است که نه از طرف اصفهان و نه چهارمحال به رسمیت شناخته نمیشود ،حال آن که تمام بارندگی زاینده رود از این دو قسمت است،منطقه سامان که بارندگی چندانی ندارد این همه درخت کاشتید اما مردم کوهرنگ و لاران، استانهای دیگر کارگری می کنند و زنان شان مجبورند قالی ببافند . اگر بن بروجن انجام شود ظلم دیگری درحق مردم مظلوم کوهرنگ ولاران است .خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید.با تشکر.
آخرین اخبار