معاون میراث فرهنگی استان کرمان از تکمیل نورپردازی ارگ تاریخی راین با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از تکمیل نورپردازی ارگ تاریخی راین  با اعتباری بالغ بر هزار و ۸۰۰ میلیون ریال در راین خبر داد.

او با اشاره به اینکه عملیات اصلاح و تکمیل نورپردازی ارگ تاریخی راین اجرا شده است، افزود: در گذشته قسمت‌هایی از این بنای تاریخی نورپردازی شده بود که در این فاز نیز قسمت‌هایی از ضلع شرقی حصار اصلی و ضلع شرقی قلعه حکومتی، بازار، گذرگاه اصلی، شربتخانه و ضلع جنوبی آن نورپردازی شده است. 

شفیعی از نصب درب‌های بازار این بنای تاریخی با اعتباری برابر با هزار میلیون ریال خبر داد و بیان کرد: بازار ارگ راین در سنوات گذشته طی فاز‌های متعددی مرمت و بازسازی شده و هم اکنون درب‌های آن پس از مرمت و بازسازی نصب شده است.

او با بیان اینکه این بنای تاریخی در جنوب غربی شهر کنونی راین و بر بلندای تپه‌ای قرار گرفته است، تصریح کرد: دور تا دور قلعه را حصاری در برگرفته که ارتفاع آن بیش از ۱۰ متر و تنها ورودی قلعه از جبهه شرقی آن است که با سردر بزرگ و باشکوه به محوطه داخلی راه می‌یابد.

شهر راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی کرمان و بر دامنه کوه هزار قرار دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار