مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمان با اشاره به برگزاری مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن به صورت مجازی، گفت: این دوره از مسابقات در کرمان با همکاری صدا و سیما از طریق ضبط صدا و ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بعضی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان کرمان، گفت: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم امسال به صورت مجازی در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: این دوره از مسابقات در استان کرمان با همکاری صدا و سیما و از طریق ضبط صدا و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی سازمان اوقاف هر ساله در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود، هدف از برگزاری رقابت‌های قرآنی آن هم در چنین سطحی را تحقق رهنمود‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در حوزه قرآنی، ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی، ابعاد هماهنگی، هم افزایی و انسجام واحد‌های مختلف اداره کل اوقاف در اجرای برنامه‌های قرآنی استان و معرفی چهره‌ها و الگو‌های قرآنی به مردم عنوان کرد. 

او از اعلام آمادگی استان کرمان برای برگزاری مطلوب و بدون نقص مسابقات خبر داد و افزود: امسال اولین سالی است که به علت شیوع بیماری کرونا مسابقات کشوری به  شیوه مجازی برگزار می‌شود و تجربه خوبی کسب خواهد شد که این مسابقات در کرمان با تمهیداتی که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان و برنامه ریزی‌های درون استانی صورت گرفته است، به بهترین نحو برگزار شود.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: با همه شرکت‌کنندگان، گروهی در فضای مجازی تشکیل شده که لحظه به لحظه در جریان آخرین تصمیمات مسابقات قرآن کریم قرار  می گیرند. 

او با توجه به اینکه پنج نفر از خواهران و شش نفر از برادران در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه پیدا کردند، تصریح کرد: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در روز‌های دوشنبه ۱۹ آبان ماه  ویژه خواهران و پنج شنبه ۲۲ آبان ماه ویژه برادران در اداره کل اوقاف استان و صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی  افزود: ۳۶۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۰ نفر به مرحله استانی و ۱۱ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد،بیان کرد: چهره‌های ارزشمندی در امور قرآنی در استان کرمان وجود دارد که باید شناخته شوند.

او با تاکید بر گسترش موقوفات قرآنی در کشور، بیان کرد: در استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی برای وقف قرآنی داریم تا بتوانیم در زمینه‌های قرآنی فعالیت‌های بیشتری را انجام دهیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.