محمدی ادعای ساخت داروی درمان قطعی کرونا را که به نقل از او بوده رد کرد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه بیان کرد: بر اساس مستندات ارائه شده و نتایج اولیه کارآزمایی انجام شده در کرمانشاه، یک داروی ترکیبی گیاهی در کمک به درمان بیماران کووید ۱۹ دارویی موثر ارزیابی شده است، ولی نمی‌توان به عنوان درمان قطعی کرونا از آن نام برد.

او ادامه داد: خبری در یکی از خبرگزاری‌ها و به دنبال آن در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده و در آن به نقل از اینجانب برای داروی MAB۹۸ از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.

محمدی تاکید کرد: داروی مذکور که دکتر مصطفایی و همکاران روی آن کار کرده و آزمایش بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده بوده، ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه گفت:  برای صدور مجوز تولید و تجویز این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا پس از ارزیابی ظرف دو هفته آینده مجوز آن صادر شود همچنین برای دارو‌های گیاهی دیگر نیز که کمک کننده در درمان این بیماری هستند  در سازمان غذا و دارو مجوز صادر شده و این داروها هم در نوبت ارزیابی و طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار