پیکر مجتهد عالیقدر کردستانی ماموستا حیدر مصطفوی رئیس شورای افتای اهل سنت استان کردستان امروز در سنندج به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا حیدر مصطفوی، رئیس شورای افتای اهل سنت استان کردستان روز پنجشنبه در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت.

ماموستا مصطفوی از علمای بلند پایه کردستان، رئیس شورای عالی افتا اهل سنت استان و عضو شورای افتا مدیریت اهل سنت بعثه رهبر معظم انقلاب بود.

این عالم و فقیه وارسته، عمر خود را وقف ترویج و تبیین معارف اسلامی بویژه تحکیم وحدت و برادری در میان مردم کردستان کرد.

ماموستا مصطفوی صاحب بیش از هزاران صفحه تألیف و تعلیق در حوزه‌های تفسیر، فقه، اصول و کلام است و چندین دهه از عمر خویش را وقف ترویج ارزش‌های دینی و حفاظت از مبانی انقلاب اسلامی در منطقه کردستان کرد.

او چندین سال مسئولیت شورای افتا اهل سنت کردستان را بر عهده داشت و مدرس سطح عالی حجره‌های دینی در منطقه کردستان بود و طلاب و روحانیان بسیاری از محضر این عالم وارسته تلمذ کرده‌اند.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، ماموستا فایق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، ائمه جمعه و شورای افتا و طلاب مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت ماموستا علامه حیدر مصطفوی را تسلیت گفتند.

ماموستا حیدر مصطفوی متولد سال ۱۳۱۵ بود و در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری به دیار حق شتافت و پیکر این عالم ربانی امروز در تپه شیخ محمدباقر سنندج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار