استاندار اردبیل بر ایجاد واحد‌های صنایع تبدیلی و پیشگیری از خام فروشی محصولات در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به استان که در فروگاه اردبیل برگزار شد گفت: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات از اهداف و برنامه های کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به استان اردبیل باشد.

او افزود:حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان ها و بازدیدهای میدانی به بودجه سال آینده، تدوین قوانین و تسهیلات بانکی پروژه ها کمک می کند.

بهنام جو تصریح کرد: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی به استان فرصت مناسبی را برای افزایش بودجه کشاورزی و تسهیلات بانکی پروژه ها را سبب می شود.

او با بیان اینکه استان اردبیل یکی از قطب های کشاورزی کشور است اظهار کرد: بیش از ۳۰درصد از جمعیت استان اردبیل در بخش کشاورزی مشغول است که در صورت تکمیل پروژه های آبی و خاکی این میزان رشد قابل توجهی خواهد داشت.

استاندار اردبیل بیان کرد: سالانه بیش از ۴میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود که در صورت تکمیل پروژه های نیمه تمام آبی و خاکی حدود یک ونیم میلیون تن به میزان این تولیدات افزوده می شود.

بهنام جو با بیان اینکه سرمایه گذاری های عظیمی در حوزه آب و خاک استان انجام شده گفت: طرح آبیاری مدرن پایاب سد خداآفرین در دشت مغان به دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره ملی با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که در صورت اتمام ۴۵هزار هکتار اراضی پایاب این سد زیر کشت آبی می رود.

او با بیان اینکه اجرای ۶۵ طرح سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی نیازمند حمایت کمیسیون کشاورزی مجلس است، افزود: این طرح ها اعم از توسعه صنایع تبدیلی، بسته بندی محصولات کشاورزی و واحدهای صنایع تبدیلی است.

بهنام جو ادامه داد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در شمال استان و پیشگیری از خام فروشی محصولات از اهداف کمیسیون کشاورزی مجلس در سفر به استان اردبیل است.

او تصریح کرد: استان اردبیل با دارا بودن بیش از ۳۸۰کیلومتر مرز مشترک با جمهوری آذربایجان محل مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی به کسورهای اسیای میانه و روسیه است.

استاندار اردبیل همچنین از ایجاد بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در شمال استان خبر داد و افزود: این شهرک در شهرستان پارس آباد مغان به مساحت۱۶۰۰هکتار ایجاد می شودکه بیش از ۵۰۰ هکتار آن به بخش خصوصی واگذار شده است و بر اساس هدف گذاری های سازمان جهاد کشاورزی در سال جهش تولید،۳۵۰ هکتار گلخانه برای سال زراعی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ احداث می شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار