رییس سازمان صمت کرمان با اشاره به تمدید بیمه رایگان قالی بافی در کرمان گفت: افراد می‌توانند از ۱۴ تا ۲۸ آبان‌ با مراجعه به ادارات سازمان صمت در سراسر استان کرمان اقدام به ثبت نام بیمه قالی بافی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به پیگیری و رایزنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با مرکز ملی فرش ایران و همچنین حمایت معاونت اشتغال روستایی ریاست جمهوری، گفت: امکان پوشش حداکثری قالی بافان در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف فراهم شده است.

او افزود: قالی بافانی که کارت قالی بافی دارند و یا دارای گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه‌ای هستند، مشمول این بیمه رایگان شده‌اند.

حسینی نژاد بیان داشت: تمامی کسانی که در حرفه قالی بافی و مشاغل مربوط به آن در شهر‌های این استان مشغول به کارهستند، نیز مشمول این بیمه می‌شوند.

او با بیان اینکه ثبت‌نام بیمه بافندگان فرش دستباف با پیگیری‌های این سازمان به مدت ۲ هفته دیگر از  ۱۴ تا ۲۸ آبان تمدید شد، تصریح کرد: نام نویسی و ثبت برای قالی بافان زحمتکش استان کرمان با حق بیمه رایگان در سال نخست انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه با وجود ۴۰ هزار هنرمند فرش باف واجد شرایط بیمه در استان کرمان، تنها ۱۸ هزار نفر از این افراد بیمه شده‌اند، تصریح کرد: بیمه قالی بافان پس از اتمام مهلت تعیین شده به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

او گفت: متقاضیان می‌توانند در ساعات اداری به ساختمان شهید ایرانمنش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان واقع در بزرگراه امام و یا ادارات صمت شهرستان مربوطه خود مراجعه و نام‌نویسی کنند.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه فرش دستباف کرمان شهرت جهانی دارد و از قدمت زیادی برخوردار است، گفت: استان کرمان قطب تولید فرش دستباف کشور و یکی از استان‌های سرآمد و مطرح در حوزه فرش محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.