رئیس امور پایش و ارزیابی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر پیشرفت فیزیکی نامطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از جاده کاشمر به شادمهر گفت: پیمانکار این پروژه با ۳.۵ میلیارد تومان طلب، دیگر توان ادامه کار را ندارد در حالی که پیمانکار دیگری در همین استان داریم که افزون بر ۵۰ میلیارد تومان طلب دارد، ولی همچنان مشغول کار است.

اوافزود: تا بخواهیم اعتباری اختصاص دهیم و به شهرستان کاشمر بیاید زمان می‌برد لذا باید توان مالی پیمانکار بیش از این باشد، آنچه اعتبار داریم اسناد خزانه سه ساله است که تخصیص همان هم دو تا سه ماه زمان می‌برد.
 
رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که عملیات خاکی هزینه‌ای ندارد، اما همان هم در این پروژه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست ادامه داد: برای اجرای ۶ کیلومتر از این محور، پیمانکار باید ۲۰ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد.

جغتایی ضمن مخالفت با ساخت قطعه سوم این محور تا زمانی که قطعه دوم به نتیجه نرسیده است بیان کرد: این که فقط قطعه سوم را شروع و آن را زخمی کنیم دردی از مردم دوا نمی‌کند.

او تصریح کرد: اگر ۶ کیلومتر را به اتمام برسانیم بهتر از این است که پروژه را تا مرحله زیرسازی برسانیم و سپس آن را رها کنیم و مستهلک شود.

رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: بعید است تا پایان سال بیشتر از ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان بتوانیم به این پروژه تخصیص دهیم.

محمد پارسا معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این بازدید طی سخنانی در خصوص قطعه دوم محور شادمهر- کاشمر گفت: زمین در تیرماه تحویل پیمانکار شده و مبلغ قرار داد ۶۷ میلیارد تومان و زمان آن ۳۰ ماهه است.

او افزود: تاکنون پیمانکار پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کارکرد داشته که ۲.۵ میلیارد تومان آن پیش پرداخت بوده است و با این حساب پیمانکار به لحاظ سرعت در اجرای پروژه عقب است هرچند از او تعهد گرفته شده است که در زمان مقرر، پروژه را به اتمام برساند.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان این که متاسفانه پیمانکار این پروژه توانمند نیست، ادامه داد: این پروژه تا کنون باید حداقل ۳۰ درصد پیشرفت می‌داشت، ولی ۱۷ تا ۱۸ درصد بیشتر پیشرفت ندارد.

محمد پارسا بیان کرد:در این محور دو پل بزرگ و چندین پل کوچک وجود دارد و برای ساخت ۶ کیلومتر آن حداقل ۲۰ میلیارد تومان نیاز است لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به این که پیمانکار قوی نیست قرارداد دیگری برای اجرای قطعه بعدی منعقد شود.
 
انتهای پیام//م.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.