چه کنیم برنج کته خوب از آب دربیاید؟

در گزارش زیر طرز تهیه برنج کته را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، درست کردن کته به مراتب از تهیه برنج آبکش راحت‌تر و سریع‌تر است؛ اما درست کردن یک کته خوب و باکیفیت و خوشمزه هم فوت و فن‌های خودش را دارد.

مواد لازم برای تهیه برنج کته:

برنج خیس خورده: چهار پیمانه
نمک: یک قاشق غذاخوری
روغن جامد یا کره: یک پنجم پیمانه


بیشتر بخوانید

طرز تهیه و دستور پخت برنج کته:

۱. برنج خیس خورده را در قابلمه بریزید و سطح آب برنج را به شکلی تنظیم کنید که تقریبا یک بند انگشت بالاتر از میزان خود برنج باشد.

۲. نمک و نیمی از روغن را در برنج بریزید و آن را روی حرارت بالا قرار دهید. بعد از جوش آمدن آب، کف برنج را بگیرید، حرارت را کم کنید و در آن را بگذارید.

۳. وقتی آب برنج تمام شد، در قابلمه را همراه با دم‌کنی روی آن قرار دهید تا برنج کاملا دم بکشد.

۴. بعد از حدود ۳۰ دقیقه برنج کته آماده است. قبل از سرو مقدار باقی مانده روغن را روی برنج کته بریزید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید.

۵. چون برنج کته آبکشی ندارد، به مقدار نمکی که اضافه می‌کنید، دقت کنید تا برنج شور نشود. علاوه بر این اگر برنج کته را از قبل خیس کرده‌اید، یا مایل هستید برنج مقداری دان در بیاید، آب کمتری در قابلمه بریزید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سلام، هموطن ۵۴ساله خیلی عالیه، ممنون از دستورپختتون،روش بالاهم خیلی خوبه ما اکثرا کته مون وبااین روش میگذاریم.هموطن روش شماهم تقدیر داره.تشکر ازهمه
Japan
حمید
۲۲:۲۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
نیم بند انگشت بهتر است هم زدن به لحظه در لحظه خشک شدن اب نیز باعث دان شدن برنج میشود یک بند انگشت برنج رو شفته میکنه خصوصا اگر برنج مازندران باشه ولی برنج گیلان نصف بند انگشت کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
در قابلمه رو اول بزاریم که برنج خمیر میشه
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۰:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
درست
United States of America
محمدیان
۰۰:۴۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام هموطنان عزیز من ۵۴ساله شمالیم کته پزی برنج فنون خودشو میخواد ما برنج شمال عالی و یک دست رو کته مپزیم مثلا برای ۴نفر ۴لیوان برنج توی قابلمه ای که ظرفیت کافی داشته باشد می ریزیم بعد از شستن آب مورد نیاز که به اندازه یک و نیم بند انگشت بلاتر از برنج می ریزیم و فقط نمک اندازه کافی می ریزیم نه روغن یا کره و شعله حدودا حد وسط قرار میدیم تا بجوشد و آب داخل قابلمه کاملا خشک شود به هیچ عنوان تکرار میکنم به هیچ عنوان برنج داخل قابلمه نباید بهم زد از اول تا آخر پخت به حال خودش باشد چون دست بردن به داخل قابلمه هوای ایجاد شده وسوراخهای کوچک باعث قد کشیدن برنج خواهد شد بعد از خشک شدن آب برنج کمی شعله رو کم کنید بعد از چند دقیقه اطمینان حاصل کنید که برنج کاملا دم کشیده اجاق خاموش کنید تا قدری خنک شود با کفگیر خیس کرده دور داخل قابلمه به صورت عمودی باز کنید بعدا با ظرف کمی بزرگتر از دهنه قابلمه به جای درپوش بگزارید و قابلمه را برگردانید و برنج کته عالی بصورت یک قالب از قابلمه خارج شده و نوش جان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز چه جالب یعنی اصلا روغن نریزیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام مگه میشه روغن نریزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام همشهری
قابلمه هم مهمه که از چه جنسی باشد تا بدون روغن قالبی در بیاید .
من برای دو پیمانه برنج ۳ پیمانه آب می ریزم .یا دو لیوان برنج ۳ لیوان آب . ..حتی در قابلمه مسی یا روی اگر روغن بریزیم ته دیگ عالی میشه . ته قابلمه را زیر شیر آب میگیرم تا ته دیگش در بیاد
آخرین اخبار