مدیرکل گمرک بوشهر گفت: توسعه تجارت و تسهیل در امر صادرات و واردات بدون توجه به طرح بزرگ گمرک الکترونیک امکان‌پذیر نیست.

نقش مهم خدمات الکترونیکی در امر تجارتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره‌بیگی ظهر امروز در مراسم معارفه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر با اشاره به نقش مهم خدمات الکترونیکی در امر تجارت و بازرگانی فرامرزی بیان کرد: توسعه تجارت و تسهیل در امر صادرات و واردات بدون توجه به طرح بزرگ گمرک الکترونیک امکان پذیر نیست.

او از استقرار سامانه جامع الکترونیک در گمرکات ۱۴ گانه استان بوشهر خبر داد و گفت: گمرک الکترونیک در تسریع امر صادرات و واردات در استان بوشهر راه‌اندازی شده که علاوه بر تحقق این مهم زمینه نظارت و شفافیت بیشتر در حوزه تجارت را فراهم کرده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با تاکید بر نقش مهم استقرار سامانه جامع گمرکی در بهبود فضای کسب و کار عنوان کرد: استقرار گمرک الکترونیک و یکپارچه سازی فعالیت فعالان اقتصادی علاوه بر تقویت و بهبود فضای کسب و کار، مصداق عینی تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.

ناظر گمرکات استان بوشهر به ایجاد پست جدید معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات در گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر با توجه به دامنه وسیع و گسترده فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه گمرک و پیاده سازی سامانه‌های متعدد گمرکی وجود یک معاونت جدید برای حفاظت و امنیت اطلاعات و همچنین راهبری و هماهنگی این حوزه کلیدی در گمرک ضروری به نظر می‌رسید.

قره‌بیگی به نقش مهم کارکنان حوزه اطلاعات و ارتباطات گمرک اشاره و بیان کرد: هم اکنون کارکنان حوزه فناوری اطلاعات گمرک در خط مقدم خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی قرار دارند.

در این مراسم علی‌کرد نقی‌گرد به عنوان معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.