مهمانی‌های خانوادگی، بازارچه‌های محلی و مراکز خدماتی بیشترین مکان‌های ابتلا به کرونا در بابل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر حسینعلی نیک بخت عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از گزارش ردیابی تماس بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان با همکاری واحد بیماری‌های واگیر دانشگاه خبر داد و گفت: مراسمات و مهمانی‌های خانوادگی، بازارچه‌های محلی و مراکز خدماتی، محل‌های تردد افراد مبتلا به کرونا در ۱۴ روز قبل از شروع علائم بوده است.

او با بیان اینکه این بررسی‌ها تا آخر مهر امسال در شهرستان بابل انجام شد، گفت: میانگین سنی در افراد بستری ۵۷ و بیماران سرپایی ۴۷ سال بود که میانگین سنی بیماران از اول بیماری تاکنون به‌طور متوسط ۵ سال کاهش‌یافته و میانگین سنی بیماران بستری همچنان حداقل یک دهه بیشتر است.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مدت‌زمان شروع علائم تا دریافت درمان اگرچه در فروردین‌ماه بیش از ۶ روز بود، ولی در پایان شهریور به حدود متوسط دو روز کاهش‌یافته و در پایان مهرماه نیز به کمتر از ۲ روز رسیده است.

دکتر نیک‌بخت با اشاره به اینکه کلیه بیماران به‌طور متوسط کمتر از ۴۸ ساعت در بابل شناسایی می‌شوند، ادامه داد: حدود یک‌سوم این افراد به‌طور قطعی با یک بیمار دچار علائم تنفسی، تماس نزدیک داشتند و این تماس نزدیک در حدود نیمی در خانواده و تا حدود یک‌سوم در محل کار و شرکت در مراسم و اجتماعات نیز در رده‌های بعدی قرار داشتند.

عضو کارگروه اپیدمیولوژی و آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه آموزش به خانواده‌ها و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در محل کار و عدم حضور کارکنان مبتلابه مدت حداقل دو هفته مورد تأکید است، گفت: زنگ خطر فعلی، عدم پایبندی ۷۵ درصد از افراد بیمار به قرنطینه خانگی دوهفته‌ای است که این مقدار در پایان شهریورماه ۶۵ درصد بوده است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار