استاندار کرمانشاه گفت : برای شکست کرونا باید مانند دوران جنگ تحمیلی یک انسجام ملی ایجاد کنیم و یک صدای واحد شنیده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : حدود ۹ ماه است که کشور درگیر بحران کرونا شده و در پیک سوم این بیماری حال و روز کشور خوب نیست.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، گفت : تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا به ریاست وزیر کشور اقدام مطلوبی است و با بازنگری برخی فرآیندها، برنامه‌ها و اقدامات پیش بینی شده برای مقابله با کرونا، می‌توانیم مشارکت بیشتر مردم را برای مبارزه با این بحران ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: مردم دلایل مختلفی را برای رعایت نکردن دستورالعمل ها و مشارکت نکردن عنوان می‌کنند، ولی نیاز داریم با اقناع سازی و آگاهی بخشی گسترده، زمینه مشارکت مناسب مردم را برای حفظ سلامت عمومی و رعایت توصیه‌های بهداشتی بیشتر کنیم.

بازوند ادامه داد: باید یک بررسی انجام شود که دهک‌های مختلف جامعه چه رفتاری در برابر این دستورالعمل های بهداشتی دارند و بر چه اساسی تصمیم گیری می‌کنند و در صورت نیاز حمایت‌هایی متناسب با شرایط و ویژگی‌های هر گروه صورت گیرد.

او گفت: بر اساس بررسی‌هایی که در استان کرمانشاه صورت گرفته، دهک‌های بالای جامعه مشکلی برای تامین هزینه‌های لازم برای رعایت دستورالعمل ها و یا درمان این بیماری ندارند، اما مشکلاتی در برخی دهک‌های پایین جامعه وجود دارد که نیاز داریم طرح‌های حمایتی و ویژه‌ای را برای تأمین هزینه‌های درمانی و تخصیص یارانه تجهیزات پزشکی به این خانواده‌ها داشته باشیم.

او افزود: در استان کرمانشاه براساس برآوردی که صورت گرفته، میانگین هزینه‌ها برای بستری هر بیمار حدود ۲۰ میلیون تومان است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون حدود ۳۱۲ میلیارد تومان هزینه کرده است.

بازوند اختصاص یارانه ماسک به مردم را یک راهکار مناسب حمایتی دانست و گفت: تأمین ماسک رایگان برای افراد کم بضاعت اقدام مناسبی است که از طریق وزارت بهداشت و اعتبارات استانی قابل تامین است.

او افزود: همچنین تداوم تعطیلی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها می‌تواند در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا موثر باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.