رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه به کاهش هزار نفری جمعیت کیفری استان طی امسال نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش هزار نفری جمعیت کیفری استان طی امسال نسبت به پارسال خبر داد گفت : در پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ تعداد زندانیان استان پنج هزار و ۶۴۴ نفر بود که در شهریور ماه ۱۳۹۹ این تعداد به چهار هزار و ۶۴۲ نفر کاهش یافته است.

او با اشاره به برنامه‌ریزی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت : کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها منوط به همراهی قضات و باور فکری و نظری آنان به استفاده حداقلی از حقوق جزا و استفاده حداکثری از جایگزینی‌های بازداشت و حبس است.

او افزود: تشکیل جلسات متعدد با قضات دادسراها، تجدیدنظر، کیفری ۲، انقلاب و کیفری یک و طرح مباحث علمی به منظور متقاعدکردن آنان به استفاده حداقلی از حبس، جایگزین‌های بازداشت و جایگزین‌های حبس از اقدامات این دادگستری برای کاهش جمعیت کیفری بوده است.

او با اشاره به تلاش برای حصول سازش در پرونده‌ها ادامه داد: اگر پرونده‌ای منتهی به سازش شود طبعاً بازداشت فرد یا افراد منتفی خواهد بود.

او از افزایش ۳۶ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان در استان طی امسال خبر داد.

کاهش موجودی پرونده‌های استان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها با استفاده از پیشگیری‌های رشد مدار و سازشی کردن دعاوی، کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس باید مد نظر قضات قرار گیرد.

توسلی‌زاده افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دادگستری استان کرمانشاه تلاش برای کاهش موجودی شعب است، زیرا هرچه موجودی شعب بالا باشد به همان میزان مراجعین دادگستری بیشتر، اطاله دادرسی ایجاد و افراد به جهت تأخیر در انجام امور قضایی آنان موجبات نارضایتی و بی اعتمادی و کاهش سرمایه اجتماعی آنان ایجاد می‌شود که در نتیجه در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار از موجودی دادگستری کسر شده است.

او افزود: پرونده‌های معوق در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن باید تعیین تکلیف شوند، چراکه این امر رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت و این موضوع از اصول مدیریتی و قضایی است.

او با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع جرم در کرمانشاه باید باجدیت دنبال شود، گفت: برخی جرایم را باید جدی گرفت چرا که به سادگی از کنار آن عبور کردن می‌تواند برای جامعه خطرناک باشد، هرچند هم پلیس و هم دستگاه قضایی با توجه به اشرافیت خوبی که بر موضوعات دارند برخورد قاطعانه با آن‌ها را در دستور کار داشته و دارند.

او ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که باید دستگاه قضایی و پلیس به آن توجه داشته باشند پیشگیری از وقوع جرایم با اقدامات فرهنگی و ارایه آموزش‌های لازم به اقشار مختلف است.

او گفت: ارائه مشاوره‌های مناسب به طور قطع به صلح و سازش در بسیاری از پرونده‌ها منجر می‌شود که البته این کار هم در حال انجام است .

افزایش ۲.۵ برابری بازدید قضات از زندان‌های استان کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از افزایش ۲.۵ برابری بازدید قضات از زندان‌های استان کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

پرویز توسلی زاده از افزایش ۲.۵ برابری بازدید قضات از زندان‌های استان کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا ۹۹ زندانی آزاد و ۲۶۸ نفر مورد عفو قرار گرفتند.

او افزود: با توجه به اینکه حضور قضات در زندان و ارتباط رو در رو با زندانیان می‌تواند به حل مشکلات آن‌ها ختم شود، در دادگستری استان کرمانشاه این مهم در اولویت قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری ۷۱۸ مورد بازدید از زندان‌های استان صورت گرفته است، گفت: در مدت مشابه پارسال ۲۸۰ مورد بازدید داشته‌ایم که در حال حاضر شاهد افزایش ۲.۵ برابری بازدید قضات بوده‌ایم

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.