شعب دادیاری دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه با حضور رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سلیمان شیرزادی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان امروز (۲۹ مهر) درحاشیه افتتاح  شعب دادیاری مرکز کارشناسان رسمی با اشاره به فعالیت ۳۳۰ کارشناس رسمی دادگستری در استان، گفت: این کارشناسان بازوان قضات دادگستری برای صدور رای و کمک کننده به کاهش تعداد پرونده‌های قضایی هستند.

او بیان کرد: گا‌هی در جریان برخی کارشناسی‌ها که از سوی کارشناسان رسمی دادگستری برای پرونده‌های قضایی انجام می‌گیرد، شاهد نارضایتی یکی از طرفین پرونده هستیم و در این رابطه شکایاتی هم از این کارشناسان می‌شود.

شیرزادی اضافه کرد: تا پیش از افتتاح این شعب، اگر کسی شکایتی از کارشناسان رسمی دادگستری داشت، باید به شعب دادیاری تهران مراجعه می‌کرد، چرا که در کرمانشاه شعبه‌ای برای رسیدگی به آن نداشتیم البته گا‌هی در این مسیر به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و دردسر‌های رفت و آمد به تهران فرد شاکی از شکایت خود منصرف می‌شد.

او گفت: با راه اندازی این شعب، از این پس شکایتی که از کارشناسان رسمی دادگستری می‌شود، در استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شیرزادی افزود: البته معمولا در کمتر از یک درصد از پرونده‌هایی که کارشناسان رسمی دادگستری آن‌ها را بررسی می‌کنند، شاهد شکایت یکی از طرفین پرونده هستیم و اکثر شکایات هم در مرحله سازش مختومه می‌شود و کمتر پرونده‌ای به مرحله رسیدگی در شعب دادیاری می‌رسد.

شیرزادی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با برگزاری دوره‌های مستمر آموزشی، مفاهیم قضایی و انتظامی را برای کارشناسان دادگستری استان تفهیم کنیم تا نسبت به تخلفات آگاهی داشته باشند و کمتر به سمت آن‌ها بروند.

محمدعلی افتخاری دادیار دادسرای انتظامی مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر شخصی از یکی از کارشناسان رسمی دادگستری شکایتی داشته باشد، پس از ثبت شکایت، ظرف مدت ۷۲ ساعت در هیات مدیره مرکز آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و آن را پیگیری می‌کنند.

او افزود: اگر پیگیری‌ها منجر به نتیجه نشد، پرونده شکایت را به کمیته صلح و سازش مرکز ارجاع می‌دهند تا ظرف یک ماه بین طرفین صلح ایجاد کند.

افتخاری گفت: درصورتی که در این کمیته هم پرونده به نتیجه‌ای نرسید، آن را در نهایت به شعب دادیاری انتظامی ارجاع می‌دهند که دراین قسمت مراحل قضایی پرونده و رسیدگی به آن را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.