دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان مبنی بر لزوم توجه جدی به ایجاد سازش در پرونده‌های قضایی اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، با اشاره به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان مبنی بر لزوم توجه جدی به ایجاد سازش در پرونده‌های قضایی، گفت : در راستای اجرای ماده ۱۹۲ قانون آیین دادرسی کیفری نیز در تلاشیم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد، در پرونده‌های ورودی به دادسرا سازش ایجاد کنیم.

او گفت : براین اساس، در ماه‌های گذشته در شعب مختلف دادسرای استان ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفته و خوشبختانه توفیقات بسیار خوبی نیز در این رابطه داشته ایم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: طبق آمار‌ها هر ماه به صورت میانگین حدود چهار هزار پرونده به دادسرای استان وارد می‌شود که می‌توان درصد قابل توجهی از آن‌ها را از طریق میانجیگری و صلح و سازش مختومه کرد.

اد ادامه داد: به طور قطع ایجاد هر پرونده قضایی تبعات منفی را برای طرفین پرونده یعنی هم شاکی و هم متشاکی به دنبال دارد، لذا باید بتوانیم پرونده‌هایی که قابلیت سازش را دارد را در همان ابتدا از طریق مسالمت آمیزی مختومه کنیم.

کرمی گفت: کاهش تعداد ورودی به زندان‌های استان از هدف‌های مهم دیگری است که با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها آن را دنبال می‌کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.